Siirry suoraan sisältöön

Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3Laajuus (1 op)

Tunnus: 1002356

Laajuus

1 op

Osaamistavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Ilmoittautumisaika

09.12.2023 - 07.04.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • MTOIMK23
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Hammasteknikon koulutus
Opettaja
  • Sari Silmäri
Vastuuopettaja

Sari Silmäri

Ryhmät
  • PHAMMS23
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S23

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

12.09.2023 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Alisa Pettersson
Ryhmät
  • MLIISK22
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

11.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Heli Arokki
  • Mary-Ann Kaukinen
Vastuuopettaja

Heli Arokki

Ryhmät
  • PTOIMS22
    Toimintaterapeutti (AMK), S22

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops/ kehityskeskustelu suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Dialogisuus korostuu kote-opinnoissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan

Sisällön jaksotus

Syyslukukausi 2023:

1. lukukauden aloitus

2. ajankohtaiset asiat, ammatti-identiteetin vahvistaminen

3. ajankohtaiset asiat, harkkainfo

4. lukukauden päätös ja seuraavaan lukukauteen orientoituminen

Kevätlukukausi 2024:

Henkilökohtaiset kehityskeskustelut

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

04.07.2023 - 02.08.2023

Ajoitus

03.08.2023 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 14

Opettaja
  • Minna Haapasalo

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelija käy läpi 2. opintovuoden oppimisteemoja reflektoiden sekä vertaisryhmässä että tutoropettajan kanssa henkilökohtaisessa ohjauksessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutoropettajan antamat kirjalliset reflektiotehtävät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Vuosikurssi KOTY Ke 6.9. klo 10-11.30 lukuvuoteen orientoituminen
TIO-HAASTATTELUN esittely 11.9. klo 9-12 - palauta pp Kotipesään

syksyn aloitusHOPSIT - varaa aika

VuosikurssiKOTY Ke 11.10. Klo 13-14.30 ryhmän työskentelysopimuksen tsekkaus

Ma 30.10 klo 9-11 yhteiskoty

Mahdollisuus yksilöhopsiin tarvittaessa 4.12. tai 8.12. aamupäivällä

3.Ma 11.12. Klo 10-11.30 syyskauden päätösreflektio ja pienryhmähopsien ryhmäjako

Pe 15.12. Klo 9-12 ohjaustöiden purut ja joulukoty

Pienryhmähopsit tammikuussa – palautteenannon harjoittelua
Tammikuun lopussa yhteiskoty - kv-teema
HELMIKUUN ALUSSA KOTY
HUHTIKUUSSA KOTY jossa perehdytään 3. vuoden ohjausprosessiin
Huhtikuussa yhteiskoty - työharjoittelujen jakoa
Kevään lopussa yksilöhopsit, joissa summataan 2. opiskeluvuotta ja pohditaan tulevaa
TOUKOKUUSSA päätöskoty – jokainen antaa jokaiselle lyhyen palautteen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osallistuu opintojaksoon kuuluviin vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät (tio-haastattelu ja hops-keskusteluihin valmistautuminen).

Viestintäkanava ja lisätietoja

kotipesä Pteats22 työtila Itslearning:ssa tai minna.haapasalo@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

osallistuminen vuorovaikutustilanteisiin
oppimistehtävien tekeminen (tio-haastattelu, hops-keskusteluihin valmistautuminen)

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Arja Keltaniemi
  • Eeva Lehtinen
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Kati Haanpää
  • Pauliina Isomäki
Ryhmät
  • MKITIS22
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

22.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Tuija Suominen-Romberg

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 02.06.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Taru Kankaanpää
Ryhmät
  • MLIISK21
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Hammasteknikon koulutus
Opettaja
  • Milla Lahdenperä
  • Sari Silmäri
Vastuuopettaja

Sari Silmäri

Ryhmät
  • PHAMMS22
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S22

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

06.08.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 04.06.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 14

Opettaja
  • Minna Haapasalo

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Oppimateriaalit

Mahdollinen vierailijoiden ja opettajan antama materiaali

Opetusmenetelmät

Henkilökohtainen reflektio oppimisesta, keskutelut vertaisoppijoiden skeä tutoropettajan kanssa. Vierailijoiden (esim. alumnivieraat) esittelyjen kuunteleminen ja reflektointi. Oman oppimissuunnitelman aktiivinen päivittäminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Dialogi vertaisoppijoiden sekä tutoropettajan kanssa. Hnekilökohtainen reflektio.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

TIO-haastattelun esittely 16.9.
Osallistuminen vuorovaikutustapahtumiin.
Oman oppimissuunnitelman päivittäminen (vava, työharjoittelu yms. suunnitelmat)
HOps-keskusteluihin osallistuminen (kerran syksyllä, kerran keväällä + tarpeen mukaan)

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osallistuu vuorovaikutustapahtumiin, päivittää omia oppimissuunnitelmiaan, on tarvittaessa yhteydessä opiskelijahuoltoon (opinto-ohjaaja, opintoprykologi) mikäli opinnot eivät etene.

Sisällön jaksotus

Koty -tapaamiset (oma vuosikurssi) sekä Yhteiskoty-tapaamiset (kaikki tio-opiskelijat) sekä henkilökohtaiset hops-keskustelut tutoropettajan kanssa.
TIO-haastattelun esittely 1. vuoden opiskelijoille 16.9. klo 9-12

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen oman oppimisprosessin suunnitteluun ja reflektointiin tutoropettajan tuella.
Koty-tapaamisiin osallistuminen

Ilmoittautumisaika

22.08.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 06.06.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 6

Koulutus
  • Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
  • Heidi Alppirinne
Ryhmät
  • PTANSS21
    Tanssinopettaja syksy 21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27h opiskelijan työtä.
2.vsk:n portfolio. Muut oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä, palaute- ja purkukeskusteluihin ja Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Sisällön jaksotus

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin sekä sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- urasuunnittelu
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot
Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi (syksy 2022-kevät 2023), lähiopetus annetun työohjelman mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja ryhmäkoreografioiden purkukeskusteluun sekä 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty (0)

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 15.09.2022

Ajoitus

02.09.2022 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

6 - 10

Koulutus
  • Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
  • Minna Karesluoto
Ryhmät
  • PTEASS21
    Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 16.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Opettaja
  • Maria Välivirta Havia
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PINBOS21
    International Business Online Autumn 2021

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2022 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Vesa-Pekka Kuusinen
  • Uli Kontu-Korhonen
  • Mikko Luoma
  • Eveliina Kytömäki

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Tutortapaamiset sovitaan oman tutoropettajan kanssa.


Kohti työelämää -luennot:

Pääsääntöisesti ke klo 13–15 Sigyn-sali - yhteisluennot konservatorion kanssa 13.30–15
Samaan aikaan joka viikko joko tämän sarjan luento tai kamarimusiikin ryhmätunti (silloin paikkana A224). Luentojen aikataulu kaikille jaetussa "Musiikin koulutuksen lukuvuosi" onedrive-dokumentissa sekä Pepin lukkarissa&Toodossa.

Luennot ovat pakollisia kaikille musiikin opiskelijoille.

Yhdessä tutoroinnin kanssa ne muodostavat Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Kati Haanpää
  • Pauliina Isomäki
Ryhmät
  • MKITIS21
    Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Anu Kuikkaniemi
Ryhmät
  • PTOIMS21
    Toimintaterapeutti (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan

Sisällön jaksotus

SYKSY 2022
lukukauden aloitus, ajankohtaiset asiat,
Yhteistyöprojekti VSSHP / TYKS / Toimintaterapia asiantuntijapalvelut, juhlaseminaariin videon tekeminen
ajankohtaiset asiat, harjoittelun info, sisältöä tarkennetaan lukukauden kuluessa
lukukauden päätös
KEVÄT 2023
lukukauden aloitus, ajankohtaiset asiat, harjoitteluasiat
ajankohtaiset asiat, harjoitteluinfo
harjoittelun palautekeskustelu

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

04.12.2021 - 02.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Tuija Suominen-Romberg
Vastuuopettaja

Tuija Suominen-Romberg

Ryhmät
  • MTOIMK21
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 20.09.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

40 - 60

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Olli Toivonen
  • Kaarina Rajala
  • Katariina Felixson
  • Janina Luoto
Ryhmät
  • PSOSTS21
    Sosionomi (AMK), Turku, S21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

KEVÄT 2022

Kote-tapaaminen 9.2. klo 9.30-11
- Jobiili ja kevään 2022 asiakastyön harjoittelupaikkoihin liittyvää infoa klo 9.30-10 yhdessä, sen jälkeen omissa tuutor-ryhmissä ko 10-11
- Oman kasvun analyysin tehtävän anto, puretaan kevään 2022 hops-keskusteluissa

Kote-tapaaminen 25.5 klo 12.30-14
-Lukukauden päätös, Kupittaan puistokisailu liikennepuisto


-Henkilökohtainen hops-keskustelu opettajatuutorin kanssa kevään aikana

26.1.2022 INFO-päivä

*****************************************************
SYKSY 2022 kote-tapaamiset kampuksella
Muutokset mahdollisia.

Syksyn info-päivä 21.9.2021

ke 14.9.2022 klo 12.30-15 Itsensä johtaminen ja ajanhallinta & harjoittelu / Janina
klo 12.30-13.00 yhteiset asiat ja portfolion tehtäväksianto
klo 13.00-13.45 ajanhallinta tuutorryhmissä
klo 14.00-15.00 harjoitteluasiat / Katariina ja Anne Merta

ma 19.12.2022 klo 8.30-11.30 harjoittelun ja portfolion purku tuutorryhmissä / Kaarina
klo 8.30-10.00 harjoittelun purku
klo 10.15-11.30 portfolion purku

Syksyn HOPS-tapaaminen sovittaan opettajatuutorin ohjaamalla tavalla. 2. vuoden kehityskeskustelulomake täytetään ennen hops-tapaamista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kote-tapaamisille osallistuminen on velvoittavaa
Kote-tehtävät kuuluvat jakson suoritukseen

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 16.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Arja Keltaniemi
  • Kosar Mahmoodi
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS20
    Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Hammasteknikon koulutus
Opettaja
  • Milla Lahdenperä
  • Sari Silmäri
Ryhmät
  • PHAMMS21
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

mahdollinen verkkomateriaali ITSissä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä / tehtäviä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Aktiivinen osallistuminen tunneille
Verkkotehtävien tekeminen

Sisällön jaksotus

Kevätlukukausi 2021

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 06.09.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 30.12.2022

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Liisa Pirinen
  • Sirppa Kinos
Ryhmät
  • PSOSS21V
    Sosionomi (AMK), Turku, verkko S21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

Yksilötyöskentely.
Ryhmätyöskentely.
Oppimistehtäväperusteinen (kehityskeskustelutehtävät ym.)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankohtaiset kehityskeskustelu- ja muut tehtävät löytyvät Itslearningin Kotipesästä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista niin yksilö- kuin ryhmätapaamisiin.

Sisällön jaksotus

20.1.22 klo 16-18 (Portfoliotyöskentelyn käynnistys). Oman kasvun analyysi -tehtävän ohjeistus (käydään läpi kahdenkeskisessä keskustelussa opettajatuutorin kanssa). Harjoittelupaikkojen haku syksyksi.
21.4.22 klo 16-17 Talentia -info (varmista). https://turkuamk.zoom.us/j/63434200496?from=addon

2.6.22 klo 16-18 Lukuvuoden arviointi ja päätös.
https://turkuamk.zoom.us/j/69338856622?from=addon

Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuutorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.

6.9.22 16-18 (16-17 sähköinen harjoittelusopimus Anne Merta), 17-18 tuutorryhmissä portfolioiden esityksiä (esitykset jatkuvat lokakuun KOTE-tunnilla).
25.10.22 klo 16-18 (harjoitteluun lähetys +) loput portfolioiden esitykset tuutorryhmissä.
20.12.22 klo 16-18 (harjoittelun loppupalaute +) lukukauden päätös.
Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.

Kevätlukukausi 2023 (katso oma toteutussuunnitelma KOTE 4):
9.2.23 16-18 LP
24.5.23 16-18 Lukukauden päätös. SK, LP
Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana (Sirppan ajat toukokuulle).

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi; aktiivinen osallistuminen on tärkeää.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Kuvataiteen koulutus
Opettaja
  • Otto-Ville Väätäinen
  • Laura Miettinen
Ryhmät
  • PKUVAS20
    Kuvataiteen koulutus S20

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

Kakkosvuoden portfolio

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

04.08.2021 - 02.09.2021

Ajoitus

03.09.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Minna Haapasalo

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Asiantuntijapuheenvuorot, tiimityö, vertaispalautteen antaminen ja saaminen, oman ammatillisen kehittymisen reflektointi

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tiimityö, verkostossa toimiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Esseetehtävä, pyydettävä erikseen tutoropettajalta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen tapaamisiin, henkilökohtainen reflektointi, hops-keskusteluihin valmistautuminen

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytyssä suorituksessa: Opiskelija osallistuu tapaamisiin, reflektoi omaa ammatillista kehittymistään ja tekee sovitut tehtävät.

Sisällön jaksotus

Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot sisältää korkeakouluyhteisössä toimimisen sekä omaan ammattialaan perehtymisen toisen vuoden opiskelijan näkökulmasta.
Opintojaksoon kuuluu
- teatteri-ilmaisun ohjaajaopiskelijoiden yhteisiä kontaktitunteja (yhteiskoty), jolloin esim. alumnivieraita tai yhteisiä työelämänteemoja tai teatteriopiskleijayhteisön teemapäiviä (aloitus- ja lopetusrituaalit vertaisille jne.)
- vuosikurssikohtaisia kontaktitunteja, joiden teemat liittyvät opiskelujen vaiheeseen ja ajankohtaisiin kysymyksiin
-hops-keskustelut tutoropettajan kanssa (2-3 lukuvuosi)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen korkeakouluyhteisön tapaamisiin sekä keskusteluihin tutoropettajan kanssa.

Ilmoittautumisaika

10.06.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 12.06.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

6 - 8

Koulutus
  • Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
  • Katja Korpi
Ryhmät
  • PTANSS20
    Tanssinopettaja syksy 20

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27h opiskelijan työtä. Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Sisällön jaksotus

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- motivaatio ja sen merkitys
- ryhmäprosessit ja minä ryhmän jäsenenä
- vastuullinen työkäyttäytyminen ja eettiset periaatteet omassa toiminnassa
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot

Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi, lähiopetus annetun työohjelman mukaan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Hylätty (0)

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Ilmoittautumisaika

02.07.2021 - 20.09.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Päivi Myllymäki
  • Ilkka Uusitalo
Ryhmät
  • MSOSSS20
    Sosionomi, monimuoto, Salo

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Video :MINÄ SOSIONOMINA

Tee muutaman minuutin video, jota käsitellään tuutorryhmässäsi.
Kokoa video ajatuksistasi omasta tämänhetkisestä ammatillisesta osaamisestasi.

Käsittele videossa seuraavia kysymyksiä ja teemoja:

Mitkä asiakasryhmät koen itselleni läheisiksi, mitkä vieraiksi? Miksi?
Millaista asiakastyöhön liittyvää osaamista minulla mielestäni jo on? Mitä erityisesti haluaisin oppia työharjoiteluissa?
Millaisessa työyhteisössä haluaisin työskennellä?
Mitkä arvot ja periaatteet ohjaavat työskentelyäni eri asiakastyössä?

Tehtävä palautetaan Itsiin Kote 3. (25.10.2021 ) mennessä!

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Oppimistehtävän; oma ammatillinen osaaminen suorittaminen ja osallistuminen Kote-tapaamisiin ja Hops-keskusteluun.

Sisällön jaksotus

Kote-ajankohdat:

ma 30.8. klo 10.00-13.30 Päivi & Ilkka HUOM. Aloituskerta toteutetaan verkossa ja Zoom-linkki lähetetään opiskelijoille.
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/62284912181

Meeting ID: 622 8491 2181


ma 1.11. klo 12.30-15.30 Päivi & Ilkka (Asiakastyön harjoitteluasiat)
Lisäksi jokainen sopii opettajatuutorin kanssa yhden Hops-ajan (n. 1/2-1h) ennen harjoittleun alkua.

Syksyn info-päivä opiskelijoille ke 22.9.2021. Info toteutetaan Zoomissa. Liittymislinkki lähetetään lähempänä sähköpostiin kaikille opiskelijaryhmille.

Ohjelma

klo 9.00-9.55 Opinnäytetyö
klo 10.00-11.00 Harjoittelut
11.00-11.30 Vapaasti valittavat opinnot
11.30-12.30 Lounas
12.30-13.15 Kv-asiat
13.30-15.00 Valinnaiset ammattiopinnot
15.00-16.00 Polkuopinnot

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

09.08.2021 - 30.09.2021

Ajoitus

24.08.2021 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 12

Koulutus
  • Esittävän taiteen koulutus
Opettaja
  • Minna Karesluoto
Ryhmät
  • PTEASS20
    Teatteri-ilmaisunohjaaja/sirkus

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

Kotyssä yhteiset tunnit toisten opiskelijoiden kanssa plus
liikeilmaisun ti tunneista klo 11:45-12:15 jokaviikkoista kotya varten:
kuulumiset, kysymykset, ratkaisut ryhmässä asioista jotka koskettavat ryhmää ja sen vuorovaikutusta

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

24.07.2021 - 10.09.2021

Ajoitus

23.08.2021 - 03.06.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
  • PTOIMS20
    Toimintaterapeutti (AMK), S20
  • PTOIMS20A
    Toimintaterapeutti, S20A
  • PTOIMS20B
    Toimintaterapeutti, S20B

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, oppimissopimuksen tarkennusta, osallistumista tuutorin lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops/ kehityskeskustelu suunnittelu ja osaamisen arviointi, muut sovitut tapaamiset ja tehtävät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Dialogisuus korostuu kote-opinnoissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan

Sisällön jaksotus

1. lukukauden aloitus, palaute palautepäivästä, urasuunnittelusisältöön valmistautuminen
- erillinen toteutus A ja B ryhmille

2. ajankohtaiset asiat, harjoitteluasiat
- yhteinen toteutus

3. Urasuunnittelu (eri työelämän edustajia kutsuttuna)
- yhteinen toteutus

4. ajankohtaiset asiat, ammatti-identiteetin vahvistaminen
- erillinen toteutus A ja B ryhmille

5. palaute lukukaudesta 27.5
- yhteinen toteutus A ja B ryhmille

6. lukukauden päätös (ja seuraavaan lukukauteen orientoituminen) 27.5
- yhteinen toteutus

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty

Ilmoittautumisaika

05.07.2021 - 03.08.2021

Ajoitus

04.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Poppy Skarli
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PINBOS20
    International Business Online Autumn 2020

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 19.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Niina Vuoristo
  • Heli Virjonen
  • Noora Kumpulainen
Ryhmät
  • PSOSK21V
    Sosionomi (AMK), Salo, verkko K21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, läsnäolo 100%.
Kehityskeskustelu opettajatuutorin kanssa syys- ja kevätlukukauden aikana.
Oppimistehtävät.

Sisällön jaksotus

MUUTOKSET MAHDOLLISIA

SYYSLUKUKAUSI 2021

15.9.2021 klo 8.00 - 10.00 Minä yhteisön jäsenenä, ennakkotehtävä. Harjoittelupaikkojen haku.

HUOM yleinen infopäivä
Ke 22.9.2021
klo 9.00-9.55 Opinnäytetyö
klo 10.00-11.00 Harjoittelut
11.00-11.30 Vapaasti valittavat opinnot
11.30-12.30 Lounas
12.30-13.15 Kv-asiat
13.30-15.00 Valinnaiset ammattiopinnot
15.00-16.00 Polkuopinnot

13.12.2021 klo 8.00 - 10.00 Oman kasvun analyysin ohjeistus, kevät 2022 orientoituminen. Pikkujoulut :-)
MUUTOKSET MAHDOLLISIA

KEVÄTLUKUKAUSI 2022
Tapaamiset asiakastyön harjoittelu -toteutussuunnitelman mukaisesti.

Oman kasvun analyysi puretaan HOPS-keskustelussa kevään aikana.

2022 Infopäivä

3.6.2022 klo 12.00 - 16.00 Turussa livenä: Harjoittelun purku.
Lukukauden päätös, syksyyn orientoituminen ja ohjeistus portfolion tekemisen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää jakson tehtävien palauttamista Itslearningiin sekä lähiopetukseen osallistumista (poissaolot korvattava Itslearningissä ilmoitetulla tavalla).

Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 01.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 50

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Kari Salonen
  • Tiina Laakso
  • Meeri Rusi
Ryhmät
  • PSOSTS20
    Sosionomi (AMK), Turku, S20

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

SYKSY 2021:
8.9.2021 klo 12.30-14.30 Lukukauden aloitus. Teille on tullut tästä Teams-linkki kalenterikutsuna.
HUOM! Tehkää ennakkotehtävä ennen tätä kertaa.

22.9. 2021 klo 8-16.00 Infopäivä.
Infopäivän ohjelma ja linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/63648892578

klo 9.00-9.55 Opinnäytetyö
klo 10.00-11.00 Harjoittelut
11.00-11.30 Vapaasti valittavat opinnot
11.30-12.30 Lounas
12.30-13.15 Kv-asiat
13.30-15.00 Valinnaiset ammattiopinnot
15.00-16.00 Polkuopinnot

2.11.2021 klo 14-16.00 Harjoittelun tavoitteet ja harjoitteluun lähettäminen (pienryhmissä). Jos Sopro on käytössä syyslukukaudella, tulee sen käyttöön vielä erikseen opastus. Ollaan ICT-talolla ihan fyysisesti.

Lokakuussa henkilökohtaiset hops ajat.

KEVÄT 2022:
Kote -tapaaminen 9.2.2022 klo 9-11 (lähiopetus)
Kote -tapaaminen 13.4.2022 13-16 - Harjoitteluun lähtö ja valmistelut (lähiopetus)
Kote -tapaaminen 2.6.2020 klo 8.15-11.30 - Harjoittelun purku (lähiopetus)

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 13.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Juha Knuuttila
  • Susanna Virta
Ryhmät
  • PSOSS20V
    Sosionomi (AMK), Turku, verkko S20

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

KEVÄT 2022

1) Hops-keskustelu:
- Juha 10.1-3.3 - Juhan 1.
- Juha 4.3.-31.5 - Juha 2.
- Susannalla ajanvarauslistan mukaan

2) 3.3.2022 klo 16-18 Tapaamiset tuutorryhmittäin: Portfolioiden käsittely (Ohje on oppimisympäristössä)

3) 12.5.2022 klo 16-17 Minä oppijana videon ohjeistus (Käsittely syksyllä 2022)


SYKSY 2021

Kote 2.9. klo 16:30-18.30 verkkotapaaminen, aiheena: portfolion ohjeistus, hops-ajat, Juha & Susanna
Kote 28.10. klo 17:30-18:30 verkkotapaaminen, aiheena harjoittelun ohjeistus, Juha & Susanna
Kote 16.12. klo 17.30-18:30 verkkotapaaminen, lukukausipalaute (16.30-17.30 varattu harjoittelujakson loppupalautetapaamiseen) Juha & Susanna

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 15.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 65

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Heidi Ristseppä
  • Marika Kouki
  • Laura Närvi
  • Susanna Virta
Ryhmät
  • PSOSTK21
    Sosionomi (AMK), Turku, K21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Sisällön jaksotus

SYKSY 2021

Kote-tapaaminen ICT 8.9. klo 9-11
- Jobiili ja kevään 2022 asiakastyön harjoittelupaikkoihin liittyvää infoa klo 9-10
- Ammattieettisen tehtävän purku omissa kote-ryhmissä klo 10-11

Kote-tapaaminen 25.11. klo 9:00 - 11:30
- Ammattieettisen tehtävän purku ja oman kasvun analyysin -ohje omissa koteryhmissä klo 9 - 10 (purku omissa kote-pienryhmissä tammikuussa 2022)
klo 10:15 - 11:30 Tuutor-ryhmien (4) suunnittelemaa ohjelmaa Gamma


Loka-marraskuussa henkilökohtainen hops-keskustelu opettajatuutoron kanssa 30 min / opiskelija

Ke 22.9.2021 INFO-päivä
klo 9.00-9.55 Opinnäytetyö
klo 10.00-11.00 Harjoittelut
11.00-11.30 Vapaasti valittavat opinnot
11.30-12.30 Lounas
12.30-13.15 Kv-asiat
13.30-15.00 Valinnaiset ammattiopinnot
15.00-16.00 Polkuopinnot
*****************************************************
KEVÄT 2022
- ma 28.2. klo ryhmät A klo 8:15 - 9:45 ja ryhmät B klo 10:00 - 11:30 Oman kasvun analyysin -purku omissa kote-ryhmissä (kahdessa eri pienryhmässä A ja B, tuutoropettaja jakaa ryhmänsä ja ilmoittaa niistä Itsissä).
-
- ma 30.5 klo 13 - 16 kampuksella Harjoittelun loppupalaute (13 -14:30) omissa tuutor-ryhmissä ja lukukauden päätös KOKO RYHMÄ klo 14:30 -16 kampuksella

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kote-tapaamisille osallistuminen on velvoittavaa

Ilmoittautumisaika

04.06.2021 - 01.10.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

30 - 45

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Kati Naamanka
  • Annukka Myllymäki
  • Niina Katajapuu
Ryhmät
  • PFYSIS20B
    PFYSIS20B
  • PFYSIS20
    Fysioterapeutti (AMK), S20
  • PFYSIS20A
    PFYSIS20A

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Arviointiasteikko

H-5