Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluosaaminen sähköisessä ympäristössäLaajuus (2 op)

Tunnus: TH00CA14

Laajuus

2 op

Osaamistavoitteet

Sillä tarkoitetaan ammattilaisen osaamista tunnistaa sosiaali- ja terveydenhuollon
palvelujärjestelmän taustalla olevan lainsäädäntö. Ymmärtää uudistuvan paradigman
muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (Hyvinvointi
ekosysteemissä). Ammattilaisen tulee osata tunnistaa ja hallita erilaisia sähköisiä
palveluympäristöjä, palvelupolkuja ja niihin liittyviä työvälineitä. Ammattilainen osaa auttaa
asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun. Hän
ymmärtää ja huomioi kustannuksiin vaikuttavat tekijät sosiaali- ja terveydenhuollon
palveluissa omassa toimintaympäristössään.

Sisältö

Opiskeltuaan sosiaali –ja terveydenhuollon palveluosaamista sähköisissä ympäristöissä oppija
on asiantuntija monialaisesta roolista käsin ja osaa

- tunnistaa sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän taustalla olevan
lainsäädännön
- vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja
terveyspalvelun
- soveltaa sähköisiä palveluympäristöjä ja työvälineitä. Ymmärtää ammattiryhmänsä
roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa
- selittää ja kuvata uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on
palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä)
- tunnistaa ja analysoida eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja
- vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja
virtuaalivastaanottoja
- tunnistaa ja soveltaa kustannustietoisuuteen vaikuttavia tekijöitä sosiaali- ja
terveydenhuollon palveluissa