Siirry suoraan sisältöön

Urheilupalvelujen tuotteistaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BP58

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.

Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.

Sisältö

- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaakko Haltia
Ryhmät
  • DUSVAS23
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.

Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.

Sisältö

- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön

Opetusmenetelmät

Monimuoto

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogia

Sisällön jaksotus

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Opiskelija osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinotjakso arvioidaan arvosanoilla 0, 1-5

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaakko Haltia
Ryhmät
  • DUSVAS22
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.

Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.

Sisältö

- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön

Opetusmenetelmät

Monimuoto

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogia

Sisällön jaksotus

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Opiskelija osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinotjakso arvioidaan arvosanoilla 0, 1-5

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.12.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaakko Haltia
Ryhmät
  • DUSVAS21
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.

Hän osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun.

Sisältö

- tuotteistamisen menetelmät ja työkalut
- käytännön tuote- ja/tai palvelukehitysprojekti urheiluympäristöön

Sisällön jaksotus

Opiskelija osaa kehittää ideasta kilpailukykyisen tuote- tai palvelukonseptin urheiluympäristöön.
Opiskelija osaa
- käyttää tuotteistamista kehittämisen välineenä
- määritellä palvelun/tuotteen sisällön, rakenteen ja palveluprosessin
- konkretisoida palvelun/tuotteen tarjottavaksi toimivaksi kokonaisuudeksi
- hinnoitella palvelun/tuotteen ja ymmärtää tuotteistamisen vaikutuksen hinnoitteluun

Arviointiasteikko

H-5