Siirry suoraan sisältöön

Urheilu ja viestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00BP60

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä

Sisältö

- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • DUSVAS23
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä

Sisältö

- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat

Oppimateriaalit

Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)

Tarinallisuutta tukevana materiaalina:
Tony Salmelainen, Arto Kuuluvainen, Jukka Vuorio (2023) Elämän pelikirja : rakkaudesta urheilijoihin

Opetusmenetelmät

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot
Kirjalliset työt
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija...
- Ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän roolia urheiluorganisaatioissa
- Ymmärtää median ja urheilun suhdetta
- Ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin välistä suhdetta ja roolia urheilubrändien näkökulmasta.
- Ymmärtää sosiaalisen median kanavien eroja ja kohderyhmiä
- Ymmärtää tarinallisuuden mahdollisuuksia urheilun kontekstissa

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja ryhmän työskentelyyn. Myös vaaditut kirjalliset tuotokset ovat tekemättä tai opiskelijalla on vakavia puutteita urheilun ja viestinnän kontekstiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti ryhmän tapaamisiin. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla viestintää urheilun kontekstissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmän tapaamisiin sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa käsittelemällä aihepiiriä kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti urheilun ja viestinnän eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Tapaamisiin osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi opiskelijan kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Opiskelija osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista urheiluviestinnän ymmärrystä.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • DUSVAS22
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä

Sisältö

- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat

Oppimateriaalit

Kurssin aikana jaettava materiaali (artikkeleita, podcasteja, videoita jne.)

Tarinallisuutta tukevana materiaalina:
Tony Salmelainen, Arto Kuuluvainen, Jukka Vuorio (2023) Elämän pelikirja : rakkaudesta urheilijoihin

Opetusmenetelmät

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot
Kirjalliset työt
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija...
- Ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän roolia urheiluorganisaatioissa
- Ymmärtää median ja urheilun suhdetta
- Ymmärtää viestinnän ja markkinoinnin välistä suhdetta ja roolia urheilubrändien näkökulmasta.
- Ymmärtää sosiaalisen median kanavien eroja ja kohderyhmiä
- Ymmärtää tarinallisuuden mahdollisuuksia urheilun kontekstissa

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja ryhmän työskentelyyn. Myös vaaditut kirjalliset tuotokset ovat tekemättä tai opiskelijalla on vakavia puutteita urheilun ja viestinnän kontekstiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti ryhmän tapaamisiin. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla viestintää urheilun kontekstissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmän tapaamisiin sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa käsittelemällä aihepiiriä kypsästi, rakentavasti ja kriittisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti urheilun ja viestinnän eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Tapaamisiin osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi opiskelijan kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Opiskelija osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista urheiluviestinnän ymmärrystä.

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli-Pekka Lehtisalo
Ryhmät
  • DUSVAS21
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä

Sisältö

- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat

Sisällön jaksotus

Suomeksi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kehittää organisaationsa ryhmien ja tiimien sisällä avointa vuorovaikutusta
- kuvata oman sosiaalisen toimintatapansa työyhteisössä
- toteuttaa hyviä ja tehokkaita palaverikäytäntöjä
- selittää eri medioiden merkityksen, toimintatavat ja tehtävät osana urheilualaa ja yhteiskunnallista toimintaympäristöä

Sisältö:
- neuvottelutaidot
- urheilujournalismi
- uudet mediat urheiluympäristössä
- sisällöntuotantotavat

Arviointiasteikko

H-5