Siirry suoraan sisältöön

Etiikka, viestintä ja vuorovaikutus sosiaali- ja terveysalallaLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BO44

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• Tietää sosiaali- ja terveysalan työssä olennaiset eettisen toiminnan periaatteet
• Tuntee asiakkaan yksilöllisen ja ammatillisen kohtaamisen perusteet
• Tietää asiakastilanteissa ja työssä ammatillisten toiminnan periaatteet
• Tunnistaa eettisiä haasteita vuorovaikutustilanteissa ja pohtii niissä toimimista
• Kehittää omia viestintä- ja vuorovaikutustaitojaan sekä eettistä osaamistaan erilaisissa opiskelu- ja työtilanteissa sosiaali- ja terveysalalla

Sisältö

• Etiikan, viestinnän ja vuorovaikutuksen keskeiset käsitteet
• Näkökulmia sosiaali- ja terveysalan asiakastyön eettisiin haasteisiin
• Laki, uskonto ja eettiset periaatteet asiakastyössä
• Asiakkaiden ja työtovereiden kohtaaminen erilaisissa vuorovaikutustilanteissa
• Näkökulmia erilaisten viestintäympäristöjen ja välineiden käyttöön asiakastyössä