Siirry suoraan sisältöön

Suomen kieli 3 (keskitaso B1)Laajuus (5 op)

Tunnus: YH00CJ72

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

27.05.2024 - 02.09.2024

Ajoitus

23.09.2024 - 17.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Turun ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 45

Koulutus
  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
  • COS Opettaja
  • Jaana Kivivuori
Ryhmät
  • VAVA2425
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
  • PBUADS23
    Degree Programme in Business Administration PBUADS23
  • PENERS23
    Energy and Environmental Engineering, S23
  • PIMES23
    Industrial Management and Engineering S2023

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali oppimisalustassa ja kurssikirja:
Gerstler, Susanne; Aho, Hanna & Willberg, Hanna 2019. No niin! 1. Suomea aikuisille. Helsinki: Finn Lectura.
TAI uudempi painos

Kirja on saatavilla myös sähköisesti: https://finnlectura.fi/oppimateriaalit/suomi-toisena-kielena/no-niin/no-niin-1/#no-niin-1-nakoisversio-12-kk-onl

Opiskelijan on hankittava kirja käyttöön joko painettuna tai digitaalisena.

Lisäksi oppimateriaalina on:
- Opintojakson aiheita käsittelevät verkkosivut
- Opettajan oma materiaali.

Opetusmenetelmät

Opiskelija toimii pääasiassa itslearning-oppimisympäristössä ja erilaisilla verkkosivuilla. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.

Kun käytät suomen kieltä myös oppituntien ulkopuolella, kielitaitosi karttuu ja vahvistuu. Viikoittaiset verkkotehtävät johdattelevat kielitaitosi suomen kielen perusteisiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin kaikki oppimistehtävät on suoritettava hyväksytysti.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, työskentely itsenäisesti Itslearning-alustalla, ryhmätyöskentely, parityöskentely.

Opiskelussa korostuu myös yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu esimerkiksi pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Opiskeluryhmä on kansainvälinen. Opiskelussa perehdytään monialaisesti suomen kieleen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

• verkkotapaamiset 24 h
• verkkotyöskentely ja opiskelijoiden verkkotapaamiset ilman opettajaa: 30 h
• oppimistehtävät itslearningissä, kirjallisten ja suullisten tehtävien valmisteleminen: 50 h
• itsenäinen työskentely ja kertaaminen: 21 h
• oppimispäiväkirjan valmistelu ja osaamisen kartoittaminen 10 h.

Sisällön jaksotus

Opetus Kupittaan kampuksella. Varaa työskentelyyn ja oppimiseen aikaa.

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehtona suomen kielen taitotaso A2 (Suomi toisena kielenä 2 (A2) kurssin suorittaminen)

Opiskeluun verkossa tarvitaan tietokone, internetyhteys, kuuloke-mikrofoni ja web-kamera. Varaudu pitämään kameraa auki oppituntien aikana.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Numeerisesti arvioitavissa tehtävissä opettaja-arviointi asteikolla 0–2 pistettä.

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät, jotka arvioidaan asteikolla 0–2.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Tehtävien pisteytys
• 0: täydennettävä – tehtävässä ei ole noudatettu ohjeita, kieli ei ole ymmärrettävää tai tehtävää ei ole tehty
• 1: hyväksytty – tehtävä on tehty ohjeiden mukaan ja se on kielellisesti ymmärrettävä
• 2: erinomainen – tehtävä osoittaa perehtyneisyyttä ja on kielellisesti selkeä.

Tehtävien maksimipistemäärä on 18 p (9 arvioitavaa tehtävää).
Arvosana muodostuu pisteiden perusteella seuraavasti:
0–6 p = 0;
7–8 p = 1;
9–10 p = 2;
11–12 p = 3;
13–15 p = 4;
16–18 p = 5.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja opinnoissa vaadittavaa osaamista ja kielitaitoa sekä oman osaamisensa kehittymistä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

02.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 01.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

26 - 35

Koulutus
  • Sosionomikoulutus
Opettaja
  • Riia Lamminmäki
Ryhmät
  • PSOSS23EN
    Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S23

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Sisällön jaksotus

Opetus viikoilla 35-44 perjantaisin

Arviointiasteikko

H-5

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 19.01.2024

Ajoitus

19.01.2024 - 17.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
  • Jaana Kivivuori
Ryhmät
  • PINFOK23B
    PINFOK23B
  • PINFOK23A
    PINFOK23A

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali oppimisalustassa ja kurssikirja:
Gerstler, Susanne; Aho, Hanna & Willberg, Hanna 2019. No niin! 1. Suomea aikuisille. Helsinki: Finn Lectura.
TAI uudempi painos

Kirja on saatavilla myös sähköisesti: https://finnlectura.fi/oppimateriaalit/suomi-toisena-kielena/no-niin/no-niin-1/#no-niin-1-nakoisversio-12-kk-onl

Opiskelijan on hankittava kirja käyttöön joko painettuna tai digitaalisena.

Lisäksi oppimateriaalina on:
- Opintojakson aiheita käsittelevät verkkosivut
- Opettajan oma materiaali.

Opetusmenetelmät

Opiskelija toimii pääasiassa itslearning-oppimisympäristössä ja erilaisilla verkkosivuilla. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.

Kun käytät suomen kieltä myös oppituntien ulkopuolella, kielitaitosi karttuu ja vahvistuu. Viikoittaiset verkkotehtävät johdattelevat kielitaitosi suomen kielen perusteisiin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, työskentely itsenäisesti Itslearning-alustalla, ryhmätyöskentely, parityöskentely.

Opiskelussa korostuu myös yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu esimerkiksi pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Opiskeluryhmä on kansainvälinen. Opiskelussa perehdytään monialaisesti suomen kieleen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Opetus Kupittaan kampuksella 15.1.–17.4.2024.

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehtona suomen kielen taitotaso A2 (Suomi toisena kielenä 2 (A2) kurssin suorittaminen)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Numeerisesti arvioitavissa tehtävissä opettaja-arviointi asteikolla 0–2 pistettä.

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät, jotka arvioidaan asteikolla 0–2.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Tehtävien pisteytys
• 0: täydennettävä – tehtävässä ei ole noudatettu ohjeita, kieli ei ole ymmärrettävää tai tehtävää ei ole tehty
• 1: hyväksytty – tehtävä on tehty ohjeiden mukaan ja se on kielellisesti ymmärrettävä
• 2: erinomainen – tehtävä osoittaa perehtyneisyyttä ja on kielellisesti selkeä.

Tehtävien maksimipistemäärä on 18 p (9 arvioitavaa tehtävää).
Arvosana muodostuu pisteiden perusteella seuraavasti:
0–6 p = 0;
7–8 p = 1;
9–10 p = 2;
11–12 p = 3;
13–15 p = 4;
16–18 p = 5.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja opinnoissa vaadittavaa osaamista ja kielitaitoa sekä oman osaamisensa kehittymistä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

03.04.2023 - 15.09.2023

Ajoitus

11.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Turun ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
  • Sirpa Rajala
Ryhmät
  • YCDMVS22
    Master of Culture and Arts, Creative Design Management
  • PINFOS22C
    PINFOS22C
  • PIOTS22
    Degree Programme in Information Technology, Cyber Security and IoT
  • VAVA2324
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
  • YSMANK22
    Master of Business Administration, Sales Management
  • VAVA2223
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
  • PINFOS22A
    PINFOS22A
  • YIQMS22V
    Master of Engineering, Industrial Quality Management, Online
  • PINFOS22B
    PINFOS22B
  • YSERVIS22
    Master of Businesss Administration, Service Design
  • PINFOS22
    Information and Communications Technology (International), S22

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali oppimisalustassa ja kurssikirja:
Gerstler, Susanne; Aho, Hanna & Willberg, Hanna 2019. No niin! 1. Suomea aikuisille. Helsinki: Finn Lectura.
TAI uudempi painos, kappaleet 4 >

Kirja on saatavilla myös sähköisesti: https://finnlectura.fi/oppimateriaalit/suomi-toisena-kielena/no-niin/no-niin-1/#no-niin-1-nakoisversio-12-kk-onl

Opiskelijan on hankittava kirja käyttöön joko painettuna tai digitaalisena!

Lisäksi oppimateriaalina on:
- Opintojakson aiheita käsittelevät verkkosivut
- Opettajan oma materiaali.

Opetusmenetelmät

Opiskelija toimii pääasiassa itslearning-oppimisympäristössä, erilaisilla verkkosivuilla sekä viikottaisissa verkkotapaamisissa. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.

Kun käytät suomen kieltä myös oppituntien ulkopuolella, kielitaitosi karttuu ja vahvistuu. Viikoittaiset verkkotehtävät johdattelevat kielitaitosi suomen kielen perusteisiin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkkotapaamiset, työskentely itsenäisesti itslearning-alustalla, ryhmätyöskentely, parityöskentely. Tutustu Innopeda-kriteereihin oppimisalustassa.

Opiskelussa korostuu myös yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu esim. pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Opiskeluryhmä on kansainvälinen. Opiskelussa perehdytään monialaisesti suomen kieleen.

Verkkotapaamiset jäsentävät ja ohjaavat oppimistasi: opit kielen rakenteita, tilanteenmukaista kielenkäyttöä ja ääntämistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä. Varaa työskentelyyn aikaa!

- verkkotapaamiset: 26 h.
- verkkotyöskentely ja opiskelijoiden verkkotapaamiset ilman opettajaa: 30 h
- oppimistehtävät itslearningissä, kirjallisten ja suullisten tehtävien valmisteleminen: 50 h
- itsenäinen työskentely ja kertaaminen: 20 h
- oppimispäiväkirjan valmistelu ja osaamisen kartoittaminen 10 h.

Sisällön jaksotus

Opetus on viikoilla 37 - 50. Verkkotapaamiset ovat joka keskiviikko klo 14.30 - 16.00.

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kiintiöt: CampusOnline 6, avoin AMK 6.
.
Opintojakso sisältää yhteisiä verkkotapaamisia muiden opiskelijoiden ja opettajan kanssa. Verkkotapaamiset ovat keskiviikkoisin klo 14.30 - 16.00. Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti.

Opiskeluun verkossa tarvitaan tietokone, internet-yhteys, kuuloke-mikrofoni ja web-kamera. Varaudu pitämään kameraa auki oppituntien aikana!

Edeltävyysehtona suomen kielen taitotaso A2 (Suomi toisena kielenä 2 (A2) kurssin suorittaminen)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeerisesti arvioitavissa tehtävissä opettaja-arviointi asteikolla 0–2 pistettä.

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät, jotka arvioidaan asteikolla 0–2.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Tehtävien pisteytys
• 0: täydennettävä – tehtävässä ei ole noudatettu ohjeita, kieli ei ole ymmärrettävää tai tehtävää ei ole tehty
• 1: hyväksytty – tehtävä on tehty ohjeiden mukaan ja se on kielellisesti ymmärrettävä
• 2: erinomainen – tehtävä osoittaa perehtyneisyyttä ja on kielellisesti selkeä.

Tehtävien maksimipistemäärä on 18 p (9 arvioitavaa tehtävää).
Arvosana muodostuu pisteiden perusteella seuraavasti:
0–6 p = 0;
7–8 p = 1;
9–10 p = 2;
11–12 p = 3;
13–15 p = 4;
16–18 p = 5.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja opinnoissa vaadittavaa osaamista ja kielitaitoa sekä oman osaamisensa kehittymistä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

02.06.2023 - 15.10.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 29.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 39

Koulutus
  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
  • Riia Lamminmäki
Ryhmät
  • PSOSS22EN
    Degree Programme in Social Services, Early Childhood Education, S22

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali oppimisalustassa ja kurssikirja:
Gerstler, Susanne; Aho, Hanna & Willberg, Hanna 2019. No niin! 1. Suomea aikuisille. Helsinki: Finn Lectura.
TAI uudempi painos

Kirja on saatavilla myös sähköisesti: https://finnlectura.fi/oppimateriaalit/suomi-toisena-kielena/no-niin/no-niin-1/#no-niin-1-nakoisversio-12-kk-onl

Opiskelijan on hankittava kirja käyttöön joko painettuna tai digitaalisena.

Lisäksi oppimateriaalina on:
- Opintojakson aiheita käsittelevät verkkosivut
- Opettajan oma materiaali.

Opetusmenetelmät

Opiskelija toimii pääasiassa itslearning-oppimisympäristössä ja erilaisilla verkkosivuilla. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.

Kun käytät suomen kieltä myös oppituntien ulkopuolella, kielitaitosi karttuu ja vahvistuu. Viikoittaiset verkkotehtävät johdattelevat kielitaitosi suomen kielen perusteisiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti 25.10.2023

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, työskentely itsenäisesti Itslearning-alustalla, ryhmätyöskentely, parityöskentely.

Opiskelussa korostuu myös yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu esimerkiksi pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Opiskeluryhmä on kansainvälinen. Opiskelussa perehdytään monialaisesti suomen kieleen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Opetus Salon kampuksella 30.8. - 25.10.2023.

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehtona suomen kielen taitotaso A2 (Suomi toisena kielenä 2 (A2) kurssin suorittaminen)

riia.lamminmaki@turkuamk.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja opinnoissa vaadittavaa osaamista ja kielitaitoa sekä oman osaamisensa kehittymistä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.

Ilmoittautumisaika

01.05.2022 - 25.09.2022

Ajoitus

12.09.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 26

Koulutus
  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
  • Sirpa Rajala
Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 4. Avoin AMK: 4.)
Ryhmät
  • YBINBK21
    Master of Business Administration, Business Management
  • YIQMVS21
    Master of Engineering, Industrial Quality Management, Online
  • PINBOS21
    International Business Online Autumn 2021
  • VAVA2223
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat
  • PIOTS21
    Degree Programme in Information Technology, Cyber Security and IoT
  • PINFOS21
    Information and Communications Technology (International), S21
  • YSERVIS21
    Master of Businesss Administration, Service Design
  • YCDMVS21
    Master of Culture and Arts, Creative Design Management
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Sisältö

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja

Oppimateriaalit

Kurssimateriaali oppimisalustassa ja kurssikirja:
Gerstler, Susanne; Aho, Hanna & Willberg, Hanna 2019. No niin! 1. Suomea aikuisille. Helsinki: Finn Lectura.
TAI uudempi painos, kappaleet 4 >

Kirja on saatavilla myös sähköisesti: https://finnlectura.fi/oppimateriaalit/suomi-toisena-kielena/no-niin/no-niin-1/#no-niin-1-nakoisversio-12-kk-onl

Opiskelijan on hankittava kirja käyttöön joko painettuna tai digitaalisena!

Lisäksi oppimateriaalina on:
- Opintojakson aiheita käsittelevät verkkosivut
- Opettajan oma materiaali.

Opetusmenetelmät

Opiskelija toimii pääasiassa itslearning-oppimisympäristössä, erilaisilla verkkosivuilla (mm. FinnLecturan verkko-oppimateriaali) sekä viikottaisissa verkkotapaamisissa. Opiskelija työskentelee sekä itsenäisesti paikasta riippumatta että yhteisöllisesti muun opiskelijaryhmän kanssa.

Kun käytät suomen kieltä myös oppituntien ulkopuolella, kieltaitosi karttuu ja vahvistuu. Viikoittaiset verkkotehtävät johdattelevat kielitaitosi suomen kielen perusteisiin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Verkkotapaamiset, työskentely itsenäisesti itslearning-alustalla, ryhmätyöskentely, parityöskentely. Tutustu Innopeda-kriteereihin oppimisalustassa.

Opiskelussa korostuu myös yhteisöllinen oppiminen, joka toteutuu esim. pari- ja pienryhmätyöskentelynä. Opiskeluryhmä on kansainvälinen. Opiskelussa perehdytään monialaisesti suomen kieleen.

Verkkotapaamiset jäsentävät ja ohjaavat oppimistasi: opit kielen rakenteita, tilanteenmukaista kielenkäyttöä ja ääntämistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h opiskelijan työtä. Varaa työskentelyyn aikaa!

- verkkotapaamiset: 26 h.
- verkkotyöskentely ja opiskelijoiden verkkotapaamiset ilman opettajaa: 30 h
- oppimistehtävät itslearningissä, kirjallisten ja suullisten tehtävien valmisteleminen: 50 h
- itsenäinen työskentely ja kertaaminen: 20 h
- oppimispäiväkirjan valmistelu ja osaamisen kartoittaminen 10 h.

Sisällön jaksotus

Opetus on viikoilla 37 - 50. Verkkotapaamiset ovat keskiviikkoisin klo 16.15–17.45.

Opintojakson tavoitteena on eurooppalaisen viitekehyksen mukainen toimiva peruskielitaito eli taitotaso B1.
Opiskelija pystyy ylläpitämään vuorovaikutusta melko monenlaisissa viestintätilanteessa. Opiskelija pystyy viestimään tutuista asioista kohtuullisen laajasti ja ilmaisee itseään melko vaivattomasti myös ennakoimattomissa tilanteissa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää selkeästi puhuttua yleiskieltä, kun aihe liittyy tuttuihin asioihin kuten työhön, kouluun tai vapaa-aikaan
- pystyy osallistumaan keskusteluun itseään kiinnostavista aiheista sekä aiheista, jotka
liittyvät arkielämään ja ajankohtaisiin asioihin
- osaa kuvata kokemuksia ja tapahtumia sekä unelmia ja tavoitteita
- osaa perustella ja selittää ainakin lyhyesti omia mielipiteitään ja suunnitelmiaan
- pystyy kirjoittamaan yhtenäistä tekstiä tutuista aiheista esim. kirjeissä, tarinoissa ja viesteissä
- pystyy käyttämään melko laajaa jokapäiväistä sanastoa ja joitakin yleisiä fraaseja ja idiomeja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kiintiöt: CampusOnline 3, avoin AMK 3
.
Opintojakso sisältää yhteisiä verkkotapaamisia muiden opiskelijoiden ja opettajan kanssa. Verkkotapaamiset ovat keskiviikkoisin klo 16.15–17.45. Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti.

Opiskeluun verkossa tarvitaan tietokone, internet-yhteys, kuuloke-mikrofoni ja web-kamera. Varaudu pitämään kameraa auki oppituntien aikana!

Edeltävyysehtona suomen kielen taitotaso A2 (Suomi toisena kielenä 2 (A2) kurssin suorittaminen)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Numeerisesti arvioitavissa tehtävissä opettaja-arviointi asteikolla 0–2 pistettä.

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0–5. Arvosanaan vaikuttavat opintojakson aikana suoritettavat oppimistehtävät, jotka arvioidaan asteikolla 0–2.
Vain aikataulun mukaan palautetut tehtävät oikeuttavat täysimääräisiin pisteisiin. Mikäli tehtäväsi eivät valmistu kurssin aikana, ilmoittaudu seuraavaan toteutukseen.

Tehtävien pisteytys
• 0: täydennettävä – tehtävässä ei ole noudatettu ohjeita, kieli ei ole ymmärrettävää tai tehtävää ei ole tehty
• 1: hyväksytty – tehtävä on tehty ohjeiden mukaan ja se on kielellisesti ymmärrettävä
• 2: erinomainen – tehtävä osoittaa perehtyneisyyttä ja on kielellisesti selkeä.

Tehtävien maksimipistemäärä on 18 p (9 arvioitavaa tehtävää).
Arvosana muodostuu pisteiden perusteella seuraavasti:
0–6 p = 0;
7–8 p = 1;
9–10 p = 2;
11–12 p = 3;
13–15 p = 4;
16–18 p = 5.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita ja tehnyt tehtäviä. Opiskelija on osallistunut ryhmän opiskeluun vain vähän tai ei ollenkaan. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää vain muutamia opintojakson aihepiirin käsitteitä eikä osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ei pysty hyödyntämään saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa ja osaa käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Hän ymmärtää osaamisen kehittymisen edellytykset. Opiskelija pystyy hyödyntämään saamaansa palautetta vain niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin vielä kehitettävää. Opiskelija osaa käyttää hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja kieltä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alalla ja opinnoissa vaadittavaa osaamista ja kielitaitoa sekä oman osaamisensa kehittymistä. Opiskelija osaa hyödyntää saamaansa palautetta.

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää vähintään A2-taitotason suomen kielen taitoa.