Siirry suoraan sisältöön

Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation (2 op)

Toteutuksen tunnus: 100116-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.12.2019 - 20.01.2020

Ajoitus

06.01.2020 - 19.04.2020

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 200

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Hilkka Bergman
  • Minna Björkberg-Suominen

Ryhmät

  • PLIITS19
    Liiketalous S19

Tavoitteet

Opiskelija osaa kommunikoida suullisesti työelämän tavallisissa viestintätilanteissa.

Sisältö

Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja  –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa

Oppimateriaalit

Opettajan omaa materiaalia.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää suullisen kielitaidon harjoittelua yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Suullinen tentti kolmen hengen ryhmissä viikoilla 15-16.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso suoritetaan rinnakkain kirjallisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla pidetään yksi suullinen esitys ryhmälle, tehdään työnhakuvideo, harjoitellaan työelämän suullisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi sekä valmistaudutaan suullisen kielitaidon tenttiin. 53 h opiskelijan työtä.

Sisällön jaksotus

Opiskelija oppii kommunikoimaan suullisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Suulliseen tenttiin osallistuminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa (läsnäolovaatimus 75%) ja suullisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana (1-5) muodostuu aktiivisesta osallistumisesta suulliseen harjoitteluun lähiopetuksessa ja opintojakson aikana pidettäviin kolmeen suulliseen näyttöön.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija pystyy viestimään yksinkertaisissa arkielämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija pystyy viestimään spontaanisti useimmissa arki- ja työelämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy viestimään sujuvasti ja luontevasti kaikissa arki- ja työelämän tilanteissa.