Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation (2 op)
Toteutuksen tunnus: 100116-3022
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
09.12.2019 - 20.01.2020
Ajoitus
06.01.2020 - 19.04.2020
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 200
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Hilkka Bergman
- Minna Björkberg-Suominen
Ryhmät
-
PLIITS19Liiketalous S19
Tavoitteet
Opiskelija osaa kommunikoida suullisesti työelämän tavallisissa viestintätilanteissa.
Sisältö
Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa
Oppimateriaalit
Opettajan omaa materiaalia.
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää suullisen kielitaidon harjoittelua yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Suullinen tentti kolmen hengen ryhmissä viikoilla 15-16.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso suoritetaan rinnakkain kirjallisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla pidetään yksi suullinen esitys ryhmälle, tehdään työnhakuvideo, harjoitellaan työelämän suullisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi sekä valmistaudutaan suullisen kielitaidon tenttiin. 53 h opiskelijan työtä.
Sisällön jaksotus
Opiskelija oppii kommunikoimaan suullisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Suulliseen tenttiin osallistuminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa (läsnäolovaatimus 75%) ja suullisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana (1-5) muodostuu aktiivisesta osallistumisesta suulliseen harjoitteluun lähiopetuksessa ja opintojakson aikana pidettäviin kolmeen suulliseen näyttöön.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija pystyy viestimään yksinkertaisissa arkielämän tilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija pystyy viestimään spontaanisti useimmissa arki- ja työelämän tilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija pystyy viestimään sujuvasti ja luontevasti kaikissa arki- ja työelämän tilanteissa.