Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081322-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.01.2021 - 18.01.2021

Ajoitus

20.01.2021 - 31.03.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

16 - 24

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa

Sisältö

Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu kolmesta osasta kevään 2021 aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot --> verkko/lähiopetus
* Kampanjasuunnittelun perusteet --> verkko/lähiopetus
* Itsenäinen tehtävä --> verkko

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehto: Markkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoituksiin, tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti