Markkinointiosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011519-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 17.01.2020
Ajoitus
20.01.2020 - 19.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jouko Broman
- Arto Manninen
Ryhmät
-
PLIITS19Liiketalous S19
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja
Sisältö
- asiakasymmärryksen hankinta
- asiakasodotuksiin ja -kokemuksiin vaikuttavat tekijät, arvonluonti
- myynti- ja asiakaspalvelutilanteet ja niihin valmistautuminen
- myyntitapahtuman vaiheet
- markkinointiviestintä
Oppimateriaalit
Luennot, kirjallisuus
Opetusmenetelmät
Luentoja, kirjapiiri ja ryhmätyö
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovatiiviset metodit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Markkinointisuunnitelman teko 133 h (sisältäen luennot ja kirjallisen materiaalin)
Sisällön jaksotus
Markkinointisuunnitelma tammi-maaliskuu 2019 (viikot 2-10)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjareflektio hyv/hyl
Markkinointisuunnitelman esitys ja loppuraportti yhtenä kokonaisuutena 0-5
Hylätty (0)
Ei palauttanut kirjareflektiota tai osallistunut ryhmätöskentelyyn vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ymmrtää markkinoinnin peruskäsitteistön. Palautti kirjareflektion hyväksytysti ja osallistui aktiivisesti työskentelyyn. Työn jälki tyydyttävää.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Sekä reflektion, että ryhmätyön jälki jälki hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita sisällössä tai muodossa/esitystavassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Työn jälki erinomaista, hallitseee ammatillisen esitystavan sekä sisällössä että muodossa.