Siirry suoraan sisältöön

Brand Management (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011657-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 15.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Degree Programme in International Business

Opettaja

  • Arto Manninen
  • Anne Leinovaara-Matomäki

Ryhmät

  • PINBOS18
    International Business Online Autumn 2018

Tavoitteet

After completing the course the student is able to
- explain basic branding concepts
- explain factors that help to create differentiated brands
- apply brand building in different contexts.

Sisältö

- branding 360° process
- components of branding in three different sectors
- brand architecture and brand portfolio

Oppimateriaalit

Aaker: Aaker on Branding : 20 Principles That Drive Success. + Materiaalit Optimassa. Käytä lähteitä selkeästi harjoitusteyhtävissä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio pedagogiikkaa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio -pedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja, on-line toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op. Oppimistehtävinä kaksi erillistä tehtävää (yksi ryhmätyö ja yksi yksilötyö), jotka ohjeistetaan tarkemmin opintojakson aluksi Optimassa. Ei tenttiä.
Huomaa, että koska kurssissa ei ole tenttiä, niin ainoa korotusmahdollisuus arvosanaan on osallitumalla seuraavaan kurssitoteutukseen, kannattaa siis panostaa huolella kaikkiin tehtäviin alusta lähtien.

Sisällön jaksotus

Brandit ja brandin rakentaminen. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää kuinka eri kommunikaatio menetelmät ja välineet vaikuttavat tuotteeseen ja yrityskuvaan. Opiskelija osaa kuvata ja nimetä tekijöitä jotka vaikuttavat brandiin ja hän osaa soveltaa brandin rakentamisen keskeisiä elementtejä erilaisissa konteksteissa.
Viikot 4-7.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Tarkempi ohjeistus ja lisätiedot Optimassa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Arviointiasteikko 0-5

Hylätty (0)

Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Työt on kuitenkin palautettu ajoissa ja suoritustaso yltää tyydyttävään tasoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
Palautetuissa tehtävissä näkyy selvästi, että sekä optima materiaali, että suositellut kirja(t) on luettu ja käyty huolella läpi, ja niihin viitataan tehtävissä (myös videoissa). Lähteiden käyttö on muutenkin ansiokasta ja sekä itse- että kurssiarviointi on tehty aikataulussa ja vertaisarviointi on kehittävää ja konstruktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ja erityisiä ansioita ilman mitään näitä mitätöiviä puutteita. Lähteitä on käytetty erityisen laajasti ja selvästi syvennytty aiheeseen laajemmin kuin ryhmän perustaso.
Palautetuissa tehtävissä näkyy selvästi, että sekä optima materiaali, että suositellut kirja(t) on luettu ja käyty huolella läpi, ja niihin viitataan tehtävissä (myös videoissa). Lähteiden käyttö on muutenkin ansiokasta ja sekä itse- että kurssiarviointi on tehty aikataulussa ja vertaisarviointi on kehittävää ja konstruktiivista.

Esitietovaatimukset

Ei edeltävyysehtoja