CRM ja tarjouslaskenta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101115-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 29.01.2021
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Jukka Rantala
Ryhmät
-
PMYYNS19YRMYPMYYNS19yrmy
-
MODRatkaisumyyntiMODRatkaisumyynti
Tavoitteet
Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.
Sisältö
- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät
Aika ja paikka
3.9. - 31.12.2018
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.
Opetusmenetelmät
Case oppiminen, harjoitukset, luennot.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
mm. Case oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.
Sisällön jaksotus
Toteutuksen aikana käydään läpi asiakkuudenhallinnan (CRM) käytännön prosessien perusteet ja mikä on asiakkuudenhallinnan ohjelmistojen tietoperusta. Toteutuksen edetessä opiskelija määrittelee asiakkuudenhallinnan keskeisiä ominaisuuksia sekä prosessina että tietojärjestelmän osana.
Toteutuksen aikana laskentamenetelmät, laskentamallit ja hinnoittelu tuodaan esiin osana asiakkuudenhallintaa. Laskentaa lähestytään sekä kustannus- että markkinaperuteisesti ja toteutksen jälkeen opiskelja osaa soveltaa laskentamenetelmiä ja malleja tarjouslaskennassa ja hinnoittelussa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.
Hylätty (0)
Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.