Siirry suoraan sisältöön

CRM ja tarjouslaskenta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101115-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2020 - 29.01.2021

Ajoitus

01.01.2021 - 31.07.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Jukka Rantala

Ryhmät

  • PMYYNS19YRMY
    PMYYNS19yrmy
  • MODRatkaisumyynti
    MODRatkaisumyynti

Tavoitteet

Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.  

Sisältö

- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät   

Aika ja paikka

3.9. - 31.12.2018

Oppimateriaalit

Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.

Opetusmenetelmät

Case oppiminen, harjoitukset, luennot.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

mm. Case oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.

Sisällön jaksotus

Toteutuksen aikana käydään läpi asiakkuudenhallinnan (CRM) käytännön prosessien perusteet ja mikä on asiakkuudenhallinnan ohjelmistojen tietoperusta. Toteutuksen edetessä opiskelija määrittelee asiakkuudenhallinnan keskeisiä ominaisuuksia sekä prosessina että tietojärjestelmän osana.
Toteutuksen aikana laskentamenetelmät, laskentamallit ja hinnoittelu tuodaan esiin osana asiakkuudenhallintaa. Laskentaa lähestytään sekä kustannus- että markkinaperuteisesti ja toteutksen jälkeen opiskelja osaa soveltaa laskentamenetelmiä ja malleja tarjouslaskennassa ja hinnoittelussa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.

Hylätty (0)

Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.