Markkinointi- ja työoikeus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101260-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 21.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Kaisa Sorsa
Ryhmät
-
MLIITAS20Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelijalle kehittyy mahdollisimman kattava asiantuntemus markkinointiin liittyvästä juridiikasta siten, että hänellä on valmius soveltaa oppimaansa ottamalla huomioon tapauskohtaisesti markkinointia koskeva sääntely tulevia työtehtäviä hoitaessaan. Markkinointioikeuteen kuuluu myös kilpailunrajoituksia koskeva sääntely, johon opiskelija perehtyy siten että osaa arvioida sen asettamat rajoitukset. Työoikeuden osalta opiskelija tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään tarvittaessa ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä.
Sisältö
- markkinoinnin yleinen sääntely- kotimyynti ja etämyynti
-eri aloja koskeva erityissääntely
-kilpailuoikeus
- työoikeus
Oppimateriaalit
Viitanen Klaus, Markkinointioikeus, e-kirja 2017
Hyttinen Mikko, Korte Atte, Työoikeuden perusteet, e-kirja 2019
Opetusmenetelmät
itsenäinen opiskelu, luennot, harjoitukset, ryhmätyöt
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
innovaatiopedagokiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Its-learning oppimisalustalla kertaustehtäviä, soveltavia harjoitustehtäviä
Sisällön jaksotus
Markkinointioikeuden peruteet (2,5 op):
- kuluttajamarkkinointi, yritysten välinen markkinointi,
- vastuullinen markkinointi
- markkinointi kuluttajansuojalain mukaan
- sopimaton menettely elinkeinotoiminnassa
Kilpailuoikeuden perusteet
Työoikeuden perusteet (2,5 op)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kokonaiskuva markkinointioikeuden säännöksistä ja työoikeuden säännöksistä, säännösten soveltamisen oppiminen.
Kertauskysymyksiä itsissä, harjoitustehtävät kurssin aikana.