Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi / Turun ammatti-instituutti (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4021110-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.12.2019 - 02.01.2020

Ajoitus

03.01.2020 - 01.08.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker

Tavoitteet

Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.

Sisältö

- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä

Opetusmenetelmät

Opintojaksot perustuvat digimarkkinoinnin tavoitteisiin ja keinoihin tutustumiseen sekä tiedon soveltaminen käytännön yrityscaseihin.


Opintojaksojen aikana opiskelijat soveltavat tietoa erityyppisiin case-tehtäviin, joita tehdään pienryhmissä. Ryhmätyössä harjoitellaan ja opitaan myös aktiivista tiedon jakamista ja vuorovaikutusta ryhmän tavoitteiden saavuttamiseksi.

Opintojakso kehittää innovatiivisuutta, aloitekykyä, tiimityötaitoja ja verkostoitumista.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppiminen rakentuu luennoille, tiedon synnyttämisen ja jakamiseen ryhmässä sekä henkilökohtaisen lukuohjelmaan.

Jaksolla pidetään aloitus- ja lopputentti jakson keskeisistä teemoista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 7x4h = noin 30h
tiedonhaku ja kartoitus 30h
case-tehtävät noin 30h
entteihin valmistautuminen noin 40 h

Sisällön jaksotus

• Toimiminen digitaalisessa markkinassa
• SEO ja SEM
• Sisältömarkkinointi
• Analytiikka

Tammikuu - maaliskuu 2020

Viestintäkanava ja lisätietoja

Toteutus on suunnattu Turun Ammatti-instituutin opiskelijoille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Caset-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl

Hylätty (0)

Opiskelija ei

- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.