Suunnitelmallinen asiakastyö ja palveluohjaus (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7081239-3016
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 15.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 04.10.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 65
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
Ryhmät
-
PSOSTK21Sosionomi (AMK), Turku, K21
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen ja kuntoutuksen palvelujärjestelmän perusteet
Sisältö
Sisältö:
- palveluohjauksen perusteet, prosessi ja eri mallit
- asiakastyön prosessi: työ ja toimintakykyisyyden arviointi, kuntoutussuunnitelma, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- tietoturva
- vammaistyö ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä
Oppimateriaalit
Sähköinen oppimateriaali, katso Itslearning jakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Yksilötyöskentely
Pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti 5.10.2021.
Uusintatenttipäivät koulutusohjelman uusintatenttipäivinä 3.11.2021 ja tammikuun 2022.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Käänteinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävä 1 op, ohjeistus Itslearningissa.
Sisällön jaksotus
Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.
Viikot 36-40
Lähipäivät ovat maanantai ja tiistai, joka nyt tapahtuu verkko-opetuksena (ZOOM-verkkoympäristössä), 100% läsnäolovelvoite
Tiistaisin on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä
Viikko 36 ma 6.9. klo 8.15-11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus.
https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon.
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Ti 7.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 37 ma 13.9. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä12.30-15.45
Ti 14.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 38 ma 20.9. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45
Ti 21.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 39 ma 27.9. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45
Viikko 40 ti 5.10. Itslearningissa tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 4.10.)
Oppimistehtävän palautus 4.10. mennessä. Toinen palautuspäivä 2.11.21.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävä 1 op hyväksytty/täydennettävä
Itslearning -tentti 1 op hylätty/T1-K5
Lähiopetus 1 op hyväksytty/hylätty
Viikkotehtävät 2 op hyväksytty/täydennettävä
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita