Siirry suoraan sisältöön

CAD/CAM 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7191065-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2021 - 30.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Hammasteknikon koulutus

Opettaja

  • Milla Lahdenperä

Ryhmät

  • PHAMMS19
    Hammasteknikkokoulutus (AMK), S19

Tavoitteet

Student
- knows the differences between the milled and additive CAM process
- can choose the correct CAM materials for different indications
- is able to produce milled dental prostheses

Sisältö

- milled CAM process and materials
- additive manufacturing process and materials
- milled restorations

Opetusmenetelmät

Simulation training

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luento-opetus
Käänteinen oppimismenetelmä, flipped base learning
Simulaatio-opetus
Liiketoiminnallisen laboratorion (DenTech) toimintaan ja työskentelyyn osallistuminen painottuen cad/cam osa-alueisiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Itslearning:
-Luentomateriaalit, käytettävät laitteet ja materiaalit
-Kirjalliset tehtävät: 5kpl

Simulaatiossa tehdään:
Cad-suunnittelu: kruunut ja täytteet; suunnittelun kertaus ja saadaan jotain mitä jyrsitään
CAM:
-Ivoclar Vivadentin CAM5 käytön harjoittelu
-PM7 jyrsimen käytön opiskelu ja harjoittelu
-laitteen käyttö, toiminta, huollot, terät, kiekot, jne
-omien töiden jyrsintä
Jyrsitään:
Vahakruunu prässikurssille (ja vahahuppu metallokeramiaan?)
PMMA-kruunuja/täytteitä
Emax- kruunu ja tämän prosessi
Empress-kruunu ja tämän prosessi

Tulostetaan, jos mahdollista (vaha, muovi, krkb)

Sisällön jaksotus

- milled CAM process and materials
- additive manufacturing process and materials
- milled restorations

Student
- knows the differences between the milled and additive CAM process
- can choose the correct CAM materials for different indications
- is able to produce milled dental prostheses

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan: Kirjalliset työt, cam5 ja jyrsimen käyttö, empress ja emax-kruunut ja työprosessi sekä muut tehdyt jyrsinnät/tulosteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1=opiskelijalla on hankaluutta saada opintojakson työt valmiiksi eikä osoita osaamistaan tehtävien, kysymysten tai läsnäolon muodossa

2=opiskelija tekee opintojakson työt ja palauttaa työt lukukauden aikana, kädentaidot vaativat vielä kehittymistä ja harjoittelua, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä, kokee epävarmuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3=opiskelija tekee opintojakson työt, on oma-aloitteellisuutta ja yritteliäisyyttä, palauttaa työt lukukauden aikana, töiden laatu on hyvä-keskinkertainen, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä parhaansa, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä

4=opiskelija osoittaa kiinnostusta, yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta, tekee työt ajallaan, töiden laatu on hyvä, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5=opiskelija on innostunut ja kiinnostunut aiheesta, osoittaa yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta ja tekee työt ajallaan valmiiksi, töiden laatu on erinomainen, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat