CAD/CAM 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7191065-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.05.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Hammasteknikon koulutus
Opettaja
- Milla Lahdenperä
Ryhmät
-
PHAMMS19Hammasteknikkokoulutus (AMK), S19
Tavoitteet
Student
- knows the differences between the milled and additive CAM process
- can choose the correct CAM materials for different indications
- is able to produce milled dental prostheses
Sisältö
- milled CAM process and materials
- additive manufacturing process and materials
- milled restorations
Opetusmenetelmät
Simulation training
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luento-opetus
Käänteinen oppimismenetelmä, flipped base learning
Simulaatio-opetus
Liiketoiminnallisen laboratorion (DenTech) toimintaan ja työskentelyyn osallistuminen painottuen cad/cam osa-alueisiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itslearning:
-Luentomateriaalit, käytettävät laitteet ja materiaalit
-Kirjalliset tehtävät: 5kpl
Simulaatiossa tehdään:
Cad-suunnittelu: kruunut ja täytteet; suunnittelun kertaus ja saadaan jotain mitä jyrsitään
CAM:
-Ivoclar Vivadentin CAM5 käytön harjoittelu
-PM7 jyrsimen käytön opiskelu ja harjoittelu
-laitteen käyttö, toiminta, huollot, terät, kiekot, jne
-omien töiden jyrsintä
Jyrsitään:
Vahakruunu prässikurssille (ja vahahuppu metallokeramiaan?)
PMMA-kruunuja/täytteitä
Emax- kruunu ja tämän prosessi
Empress-kruunu ja tämän prosessi
Tulostetaan, jos mahdollista (vaha, muovi, krkb)
Sisällön jaksotus
- milled CAM process and materials
- additive manufacturing process and materials
- milled restorations
Student
- knows the differences between the milled and additive CAM process
- can choose the correct CAM materials for different indications
- is able to produce milled dental prostheses
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: Kirjalliset työt, cam5 ja jyrsimen käyttö, empress ja emax-kruunut ja työprosessi sekä muut tehdyt jyrsinnät/tulosteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
1=opiskelijalla on hankaluutta saada opintojakson työt valmiiksi eikä osoita osaamistaan tehtävien, kysymysten tai läsnäolon muodossa
2=opiskelija tekee opintojakson työt ja palauttaa työt lukukauden aikana, kädentaidot vaativat vielä kehittymistä ja harjoittelua, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä, kokee epävarmuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
3=opiskelija tekee opintojakson työt, on oma-aloitteellisuutta ja yritteliäisyyttä, palauttaa työt lukukauden aikana, töiden laatu on hyvä-keskinkertainen, opiskelija osoittaa ymmärtäneensä asian ja yrittäneensä parhaansa, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä
4=opiskelija osoittaa kiinnostusta, yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta, tekee työt ajallaan, töiden laatu on hyvä, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5=opiskelija on innostunut ja kiinnostunut aiheesta, osoittaa yritteliäisyyttä, oma-aloitteellisuutta ja tekee työt ajallaan valmiiksi, töiden laatu on erinomainen, osoittaa huolellisuutta työn teossa sekä tilojen, materiaalien ja laitteiden käytössä, huomioi toiminnassaan myös toiset opiskelijat