Siirry suoraan sisältöön

Verkkokauppa ja markkinointikampanjat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BN22-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 16.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 20.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker
  • Timo Luukka

Ryhmät

  • PLIISS21
    Liiketalous S21 Salo

Tavoitteet

Opiskelija
• tunnistaa kohderyhmiä ja ostokäyttäytymistä nettikäyttäytymisen perusteella
• toteuttaa nettikampanjoita
• osaa ideoida verkkokaupan liiketoiminta- ja tuotestrategiaa
• toteuttaa konkreettisesti verkkokauppaa helppokäyttöisellä teknologialla
• osaa käyttää hyväksi analyysityökalujen dataa kampanjoiden tulosten parantamiseksi

Sisältö

• Kampanjarakenteet ja hakusanat
• Kampanjaympäristöt
• Kampanjoiden seuranta ja analytiikka
• Verkkokaupan markkinointi
• Verkkokaupan rahaliikenne ja smarketing
• Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Henkilökohtaiset tehtävät ja ryhmätyö, itsenäinen tiedonhaku, tiedon analysointi ja raportointi. Verkkokauppojen toiminnallisuuden analysointi.
Markkinointikampanjoiden luominen digiympäristöissä todellisille asiakasyrityksille.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tehtäväperusteinen oppiminen autenttisiin ympäristöihin soveltaen. Itseohjautuva tiedonhaku ja jatkuva oppiminen. Verkkoalustojen oman ohjeistuksen haltuunotto. Ryhmätehtävät.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia toiteutustapoja.

Sisällön jaksotus

01.09. - 06.10.2022 klo 09:15 - 12:00 Timo Luukka Afrodite Verkkokauppa
Strategiat, tavoitteet, myyntikanavien valinta
Merchandising
Kivijalkakauppa
Verkkokauppojen analysointi
Verkkokauppa-aluistojen analysointi
Oma verkkokauppa

24.10.- 7.12. keskiviikot klo 9-12 Digitaaliset kampanjat
Kampanjan suunnittelu (tavoitteet, kohderyhmät, viestit, kanavat, budjetti)
Googlen Ads-alusta ja julkaisuverkosto
Facebookin ja Instagramin mainoskeskukset (Fb Business Manager)
Kampanjan suunnittelut em. alustoihin
Toteuttaminen ja seuranta

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.

Kurssuiarvosana syntyy molempien moduulien arvosanojen keskiarvosta.

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut moduulin yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.