Sosiaali- ja terveysalan projektipaja (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BN95-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.07.2019 - 27.09.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Kätilökoulutus
Opettaja
- Henna Vuoriranta
- Mari Berglund
- Leena Walta
- Marjatta Häsänen
- Maika Kummel
Ryhmät
-
PKÄTIS19Kätilö (AMK), päivätoteutus
-
PRÖNTS19Röntgenhoitaja (AMK), päivätoteutus
Tavoitteet
Projektipajan tavoitteena on, että uusi opiskelija harjaantuu tutkivaan työotteeseen ja oppimiseen. Opiskelija oppii projektityöskentelyn perusteet ja projektityötaitoja sosiaali- ja/tai terveysalan toimeksiannoissa.. Hän oppii työskentelemään monialaisessa ryhmässä mahdollisuuksien mukaan ja tutustuu osaamisalan muiden koulutusohjelmien opiskelijoihin sekä alkaa luoda työelämässä tarpeellisia verkostoja. Opintojakson tavoitteena on myös lisätä yhteisöllisyyttä tulosalueella. Opintojakson teemana on oppia työskentelemään turvallisesti erilaisissa ympäristöissä.
Sisältö
• johdatus pajatyöskentelyyn
• johdatus projektityöskentelyyn
• sisällön integroiminen turvallisuusosaamisen kehittymiseen
• työskentely monialaisissa projektipajoissa
• osaamisen jakaminen eli pajojen esitykset toiminnastaan
• projektin päättäminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka
Projektioppiminen
Sisällön jaksotus
Ajoitus: Syksy 2019 ( 3op ) kevät 2020 (2op)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Syksy 2019 hyväksytty-hylätty (3op)
Kevät 2020 numeerinen 1-5 (2op), jonka perusteella määräytyy koko sosiaali- ja terveysalan projektipajan numeerinen arviointi
Itse-vertais- opiskelijaohjaaja ja opettajan arviointia yhdistäen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
TYYDYTTÄVÄ 1 ja 2
Tahallisia / tahattomia poissaoloja
Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
Myöhästymisiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
KIITETTÄVÄ 5
Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Opiskelijan motivaatio kiitettävä
Aikataulujen noudattaminen kiitettävää