Palvelujen tuottaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP31-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 31.08.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
- Marjo Harju
- Sanna-Maria Nurmi
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YTEKEK21Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K21
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Sisältö
· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka
Oppimateriaalit
Opintojakson oheismateriaali oppimisalustalla.
Opetusmenetelmät
Luennot. Pienryhmätyöskentely. Raportin kirjoittaminen yksilötehtävänä. Itslearning- oppimisalustan välitehtävät opetuskertojen välillä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson arviointi perustuu raportiin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Sisällön jaksotus
Opetus toteutuu etänä zoomissa.
24.8. klo 10-11.30 etäopetus zoomissa. Opintojakson tavoitteet ja oppimistehtävät. Orientoiva luento opintojakson sisältöön. Palvelujen tuottamiseen liittyvä lainsäädäntö.
13.9. klo 12.30 - 15.45 Palvelujen tuottamisen etiikka.
14.9. klo 8.15-9.45 Tuotteistaminen ja palvelukonseptit
19.10. klo 14.15 - 15.45 Asiakkaan osallisuus palvelujen tuottamisessa. Anri Niskala, osallisuuden erityisasiantuntija, Turun kaupunki
8.11.2021 klo 10 - 11.30 Opintojakson lopetus. Raporttien ja oppimisen reflektioseminaari.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilökohtainen raportti opintojakson arvioinnin perusteena.
Hylätty (0)
Raportin sisällössä ja ulkoasussa on merkittäviä puutteita. Teoreettisia lähteitä ei hyödynnetä riittävällä tavalla ja ulkoasu ei noudata raportille annettuja ohjeistuksia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Raportti on asiakokonaisuus, jonka jäsentäminen on paikoitellen epäselvää ja jonka sisältö perustuu pääasiassa käytännön tasoon ilman sen liittämistä riittävään käsitteelliseen ja teoreettiseen taustaan. Raportti osoittaa opiskelijan taitoa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua käytännönläheisesti ja eettisesti kestävällä tavalla. Osaamisessa on raportin pohjalta kehittämiskohteista. Raportti on kirjoitettu Turun amk:in ohjeiden mukaisesti. Lähdemerkinnöissä on puutteellisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Raportti on jäsentynyt asiakokonaisuus, joka etenee loogisesti ja osoittaa teoreettisen taustan hyvää hallintaa. Raportti osoittaa opiskelijan hyvää taitoa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua käytännönläheisesti ja eettisesti kestävällä tavalla. Raportin ulkoasu, lähteiden käyttö ja viimeistely on hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Raportti on selkeästi jäsentynyt asiakokonaisuus, joka etenee loogisesti ja osoittaa aiheen erinomaista teoreettista hallintaa. Raportti osoittaa opiskelijan erinomaista taitoa suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua käytännönläheisesti ja eettisesti kestävällä tavalla. Raportin ulkoasu, lähteiden käyttö ja viimeistely on korkeatasoista.