Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 (1 op)
Toteutuksen tunnus: 1002357-3099
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.07.2019 - 30.11.2019
Ajoitus
01.01.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 30
Koulutus
- Ensihoitajakoulutus
Opettaja
- Jari Säämänen
- Sanna Ojala
Ryhmät
-
PENHOK18Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K18
Tavoitteet
• Opiskelija kehittää näkemystään ammatillisesta osaamisestaan ja urasuunnitelmistaan.
• Opiskelija osaa arvioida innovaatiokompetenssiensa kehittymistä.
• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyden merkityksen omalla ammattialallaan
Sisältö
o opinnäytetyö
o innovaatiokompetenssit -itsearviointi
o kehityskeskustelu
o HOPSin päivittäminen
o osaamispolut
o harjoittelu
o monikulttuurisuus ja oma kansainvälistyminen (vaihto-opiskelu, harjoittelu ulkomailla, kotikansainvälistyminen)
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Aika ja paikka
Alkaen syyslukukausi 2018-
ICT-talo
Oppimateriaalit
Esimerkiksi:
Artikkelit tiimityöstä ja johtamisesta
Koivukoski, Sirpa, Palomäki Ulla 2009. Hoitotyön tiimikirja. Suomen sairaanhoitajaliitto.
Tilander, Eva, Ranta Iiri, Leine Pertti (toim.) 2014. Työhyvinvoinnin keinot. Suomen sairaanhoitajaliitto. Helsinki: Fioca.
Salminen, Jari 2013. Onnistu tiimityössä: tiimin jäsenen kirja. Helsinki: J-Impact
Salminen, Jari 2015. Työntekijän vastuu ja työelämätaidot. Helsinki: J-Impact
Rigolosi Elaine La Monica 2013 Management and leadership in nursing and health care: an experiental approach. New York: Springer cop.
Armstrong Persily, Cynthia 2013. Team Leadership and Partnering in Nursing and Health Care. New York: Springer cop.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus, tiimityöharjoitus tai tiimityön analysointi harjoittelussa (mahdollisuuksia: pbl, peli, kytkentä harjoitteluun tms.)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kytkentä tiimityön osalta kansainvälisyyteen (esim. opiskelijavaihto), harjoitteluun, peliin ym.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h
Lähikontaktia:
noin 6 t yleisiin asioihin perehdytykseen/ lukukausi opettajan infoihin
1 t INFO, työstämiseen 15 t ja 2t purkutuntiin Tiimityö- sisältöön
1t kehityskeskustelua varten opiskelijalle
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
ks. edellä
Sisällön jaksotus
Työelämä- ja opiskelutaitojen syventyminen
• TKI/osuuskunnat osana opintoja
• henkilökohtaiset opiskelutaidot
• sisäinen yrittäjyys
• opinnäytetyö
• työelämätaidot
• kehityskeskustelu
• osaamispolut
• harjoittelu
• yritysyhteistyö
• HOPSin päivittäminen
• kansainvälistyminen (vaihto-opiskelu, harjoittelu ulkomailla, kotikansainvälistyminen)
Ajoitus:
12 t yleisiin asioihin perehdytykseen/ (6t lukukaudessa) opettajan infoihin (opettaja määrittelee viikot ja tuntimäärät)
Tiimityö- sisältö: 1 t INFO, jossa tehtäväksianto, itsenäiseen /ryhmässä työstämiseen 10 t ja 3t purkutuntiin
1t kehityskeskustelua varten opiskelijalle
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esitys tiimityö – osiosta
Osallistuminen kontaktiopetukseen
Arviointi: hyväksytty/ hylätty