Copywriting eri medioihin (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081329-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.05.2020 - 25.08.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja lmiöitä
- vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
- tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä. Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan tarvittaessa jakama ja ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Yksilö- ja ryhmätyöt, palautekeskustelut
Markkinointi- ja mainoskampanjan tekstien kirjoittaminen, luova ideointi, tiimityöskentely,
kirjallisen työn harjoittelu, kielen huoltamisen opettelu.
Mahdollinen yhteistyö AD-opiskelijoiden kanssa tarvittaessa.
Yhteistyö teatteri-ilmaisun opiskelijoiden kanssa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopedagogiikan menetelmät.
Yksilö- ja ryhmätyöskentely
kirjoitusharjoitukset
luova ideointi
toimeksiannon avulla oppiminen, yhteistyö muiden opiskelijoiden kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kielen ja kirjoittamisen moninaisuuden ymmärtäminen ja harjoittelu, kielen ilmiöt ja muuntautuminen ajassa.
Mainoskampanjan tekstien harjoittelu, luova ideointi ja suunnittelu.
Ryhmätyöt ja itsenäinen työskentely.
5 op.
Sisällön jaksotus
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
• analysoida ja tunnistaa puhutun ja kirjoitetun kielen rakenteita ja ilmiöitä
• vertailla, valita ja käyttää kielen sanastoa monipuolisesti
• tuottaa ja käsikirjoittaa markkinointiviestintäideoita eri ilmaisukanaville
Opintojaksolla perehdytään mainonnan kieleen, sen ominaispiirteisiin ja muuttumiseen eri medioissa. Opiskelijat syventävät osaamistaan kielen monipuolisessa käytössä, kirjoittamisessa ja huoltamisessa. Opintojaksolla kehitetään omaa osaamista tekstin tuottamisessa, tiiivistämisessä ja analysoimisessa. Tiimityönä tehtävä luova ideointi on myös tärkeä osa opintojaksoa. Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisena jäsenenä.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi harjoitustöiden perusteella. Yksilö- ja ryhmätyöt.
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu lähitunneille, eikä tee yksilö- tai ryhmätehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu vaihtelevasti lähitunneille ja tekee puutteellisesti yksilö- ja ryhmätehtävät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osallistuu kiitettävästi lähitunneille ja tekee hyvin ja ajallaan yksilö- ja ryhmätehtävät.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti kaikille lähitunneille ja tekee erinomaisesti ja ajallaan yksilö- ja ryhmätehtävät.