Kampanja-copywriter (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081330-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 05.02.2021
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Paikasta riippumaton
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
Sisältö
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Oppimateriaalit
Opettajan ohjeistama.
Opetusmenetelmät
Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Epidemiatilanteesta johtuen opintojakso toteutetaan todennäköisesti Zoomissa/Teamsissa.
Aikataulu:
10.2. klo 9-12.00
11.2. klo 12.15-15.00
viikko 15.2.-19.2. Antti Alangon osuus/konseptisuunnittelu
2.3- klo 9-12.00
9.3. klo 9-12.00
12.3. klo 9-14.00
16.3. klo 9-15.00
17.3. klo 9-15.00
18.3. klo 9-15.00
23.3. klo 9-15.00
24.3. klo 9-15.00
25.3. klo 9-15.00
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilö- ja ryhmätehtävät, kirjoitustehtävät.
Ajoitus: helmi-maaliskuu 2020. Tarkka aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä.