Myynnin ohjausjärjestelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101108-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 31.10.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Jukka Rantala
Ryhmät
-
MHAMYS18Hankinta- ja myyntiosaamisen koulutus, tradenomi (amk)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- käyttää myynnin erityisohjelmistoja
- arvioida miten myynnin ohjausjärjestelmät liittyvät yrityksen toiminnanohjausjärjestelmiin
- ehdottaa muutoksia myyntitoiminnon tietojärjestelmien kehittämiseksi
- käyttää jatkuvasti muuttuvia ohjelmistoja
- päätellä ohjelmistojen kehittymisen seurauksena syntyvän jatkuvan oppimisen tarpeen
Sisältö
CRM- ohjelmisto myyntityön tukena
CRM-järjestelmä ERP-järjestelmän osana
Case
Aika ja paikka
3.9. - 31.12.2018
Oppimateriaalit
Pääosin sähköisenä Optimassa, Office 365 ja Google. Microsof CRM.
Opetusmenetelmät
Soveltava PBL ja Caseoppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan toteutuksen alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot, tehtävät ja Case.
Sisällön jaksotus
Ajoitus 31.8. - 31.12.2020. Toteutus perustuu luentoihin, harjoituksiin ja laajaan harjoitukseen, jossa laaditaan myynnin ohjausjärjestelmä yksilöllisestä näkökulmanta. Myynti kytketään toteutuksen aikana sekä yrityksen ympäristöön että yrityksen sisäisiin ominaispiirteisiin. Yrityksen sisäisten ohjausjärjestelmien ja tietoteknisten järjestelmien (mm. ohjelmistojen kuten CRM ja ERP) ohjausvaikutusten arviointi sisältyy tehtävänantoon. Toteutuksessa lähestyminen tapahtuu PK- yrityksen näkökulmasta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.
Hylätty (0)
Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.