Tulevaisuuden osaamisen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7321009-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 24.08.2020
Ajoitus
25.08.2020 - 30.10.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettaja
- Raija Nurminen
- Tuuli Lahti
Ryhmät
-
YSOTES19Sosiaali- ja terveysalan ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- määrittää osaamisen tulevaisuudenkuvat ja –profiilit
- arvioida ja kehittää visionääristä ja strategialähtöistä tulevaisuuden osaamista
- arvioida toiminnan kehittymistä
Sisältö
Sisältö
- Tulevaisuuden osaamisvaatimukset
- Palvelumuotoilun, palvelujen tuottamisen, palveluohjauksen sekä talous- ja liiketoiminta-ajattelun edellyttämä tulevaisuuden osaaminen
- Osaamisen arviointi, kehittäminen ja järjestelmät sekä toiminnan arviointi
Aika ja paikka
Seuraavat läjiopetukset ovat pakolliset suoritusvaihtoehdon 1 valinneille:
Ti 28.8 kello 10.00 - 15.00, tila B2043 Asiantuntija-alustukset, tehtävät
Ma 22.10 kello 8.00 - 14.00, tila B2043 Work-shop (pakolinen) ja asiantuntija-alustukset
Ma 26.11 kello 8 - 16, tila B2043 Seminaari (pakollinen)
Oppimateriaalit
Ilmoitettu oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, tiimityöskentely sekä itsenäiset kirjalliset tehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään.
Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, tiimityöskentelyä sekä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Tiimitehtävässä korostuu projektimainen työskentely, itseohjautuvuus sekä dialoginen vuorovaikutus tiimin jäsenten kanssa. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen ja harjoitellaan jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 18 h
Itsenäinen opiskelu: 90
Tiimityön toteutus: 25
Yhteensä: 133h
Sisällön jaksotus
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
- Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt
- Osaamisen arviointi ja kehittäminen
-Sosiaali- ja terveysalan tulevaisuuden osaamisvaatimusten määrittely ja tunnistaminen
Opintojaksolla on kolme kaikille yhteistä lähipäivää:
25.08.2020 kello 8:30-14:00
21.09.2020 kello 8:30-13:30
19.10.2020 kello 8:15-14:00
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Hylätty (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista