Introduction to Digitalisation (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BN27-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 10.09.2020
Ajoitus
03.09.2020 - 17.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Matti Kuikka
- Timo Luukka
Ryhmät
-
PLIISS20Liiketalous S20 Salo
Tavoitteet
Having completed the course the student
• can describe what digitalization is about
• understands the impact of digitalization for businesses and is able to recognize business opportunities emerging from digitalization
• describes concepts and trends related to digitalisation, such as Big Data, Internet of Things (IOT), Internet of Everything and Blockchain.
Sisältö
• Introduction to digitalisation and business
• Trends in digitalisation
• Technologies supporting the digitalization
Oppimateriaalit
Materiaali jaetaan kurssin aikana.
Opetusmenetelmät
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa harjoitustöissä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttejä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, tiimioppiminen ja digioppiminen.
Introduction to Digitalisation osuus toteutetaan kokonaan verkossa. Aloituspalaveri on kontaktituntina.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin moduulit esitellään lähiopetuksessa tai verkko-opetuksena jonka jälkeen opittua harjoitellaan pienryhmissä käytännön harjoittein. Töiden analysointi ja reflektointi tehdään koko ryhmän kesken.
Sisällön jaksotus
Lähiopetus torstaisin klo 09:15 - 12:15
Paikka: Demi, muuntojoustavatila SAL_1056d_Demi (Salo), Santra, muuntojoustavatila SAL_1056c_Santra (Salo)
Vko 36 - 41 Digitaalinen markkinointi
Vko 43 - 45 Digitaaliset liiketoimintamallit
Vko 46 - 49 Digitaalisuuden vaikutus liiketoimintaporsesseihin
Kurssin osioiden toteutuksen aikataulu ja sisältö riippuu lukukauden aikana olevista muiden projektien ja tapahtumien aikataulusta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetuksesta poissaolo vaikuttaa alentavasti arvosanaan.
Kaikki tehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.