PeliteknologiatLaajuus (15 op)
Opintojakson tunnus: 5051154
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 15 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: työskennellä tiiviissä yhteistyössä muiden alan toimijoiden kanssa ja innovoida uusia peliteknologisia ratkaisuja alueen elinkeinoelämän tueksi työskennellä vastuullisissa tehtävissä erilaisissa pelikehitysprojekteissa, joiden toimeksiantajana työelämän edustajat hyödyntää pelikehityksen keskeisiä kehitystyökaluja sisällöntuotannosta peliohjelmointiin soveltaa pelikehitysprosessin vaiheita niin viihde- kuin hyötypelialoilla soveltaa peliteknologioiden mahdollisuuksia laaja-alaisesti eri toimialoilla soveltaa luonnontieteiden ja ohjelmistotekniikan mahdollisuuksia pelikehityksessä.
Sisältö
pelikehitystyökalujen käyttömahdollisuudet viihde- ja hyötypelialalla graafiset ohjelmointirajapinnat tutustuminen pelimoottorin kehittämiseen sekä viimeisimpiin peliteknologioihin pelikehityksen projektinhallinta tavoitteena julkaisutoiminta osallistuminen keskeisessä roolissa pelikehitysprojektiin, jossa ulkoinen toimeksiantaja osallistuminen tutkimus- ja kehittämishankkeisiin esim. peliohjelmoijana tai teknisenä artistina