Siirry suoraan sisältöön

Child Clients and Their Welfare in Residential Work (5 cr)

Code: 7081251-3006

General information


Enrollment
02.06.2023 - 30.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.11.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
7081251
No reservations found for realization 7081251-3006!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

9.11. - 16.11.2022 Kaunokirjallisuustehtävän purku, Lapsen arki sijaishuollossa / LN
16.11 opetus 9-15 / LN

16.11. - 23.11.2022 Lapsen kasvu ja kehitys / NK
23.11 opetus 9-15

23.11. - 30.11.2022
30.11 opetus 9-15 / NK - Lapsen erityishaasteet (Nepsy)

30.11. - 7.12.2022 Minä lapsen omaohjaajana / LN
7.12 opetus 9.00-15.00 /LN

7.12.2021 - 14.12.2022 Traumatisoituneen ja kiintymyssuhdehäiriöisen lapsen hoito / NK
14.12 Etäopetus klo 9.00 - 14.00 / NK, moduulin päättäminen (etänä) klo 14.00 - 15.00 / LN, NK, SV, NV

Jakson ennakko- ja korvaustehtävät tulee olla palautettu 5.1.2024

Blogin yhteenvedon palautus:
1. palautus 20.12.2023
2. palautus 12.1.2023
3. palautus 10.5.2023

*************************************************************
Läsnäolo100%. Paikalla oltava 50% opetuksesta, jotta mahdollisuus hyväksyttävään suoritukseen.

Objective

Student
- is able to recognize the special needs of placed children and their families
- learns to support placed children and their families

Content

Content
- placed children’s welfare; children’s “normal” and special needs; affectional issues, trauma
- with placed children; therapeutic facility upbringing
- cooperation between special and demanding level services: facility care (child and youth caring institution, reform schools),
special medical care, neuropsychiatry
- support of adaptation at home, parenthood persuasion
- participation of placed children’s parents

Student workload

Lähiopetus, ennakkotehtävät ja tiimityö 3op
Blogi 2op

Siirry alkuun