Siirry suoraan sisältöön

Families, Services and Legislation to Support Children’s Well-Being (5 cr)

Code: TH00CA70-3001

General information


Enrollment
02.12.2023 - 19.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 06.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
46 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Teacher in charge
Niina Vuoristo
Groups
PSOSTK22
Sosionomi (AMK), Turku, K22
PSOSTS22
Sosionomi (AMK), Turku, S22
Course
TH00CA70
No reservations found for realization TH00CA70-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolle ilmoittautuminen päättyy 19.1.2024.

Opetuspäivä perjantai, opetusaika klo 9.00 - 15.00

Ennakkotehtävä: lapsistrategia ja perheiden aseman yhteiskunnallinen muutos
19.1.2024 Moduulin aloitus, oppimistehtävän ohjeistus, orientoituminen / LN, NV
26.1.2024 Ennaltaehkäisevät palvelut lasten ja perheiden tukena / LN, Lastensuojeluilmoitus (SHL, LSL) / NV
2.2.2024 Ero lapsiperheissä / SV
9.2.2024 Systeeminen työskentelyote palveluissa ja moniammatillinen työskentely / LN, MONIA päivän ohjeistus
16.2.2024 itsenäinen työskentely / oppimistehtävä, aluekävely
23.2.2024 itsenäinen työskentely / oppimistehtävä, raportin kirjoittaminen
28.2.2024 klo 8.00 - 16.00 MONIA päivä: lasten kaltoinkohtelun tunnistaminen, puheeksi ottaminen ja toiminta tilanteessa / SV, LN, NK, NV ZOOM

Objective

• you understand the importance of legislation in supporting children with families and child protection
• you are familiar with different types of families and are able to identify different family situations
• you know how to guide families with children to services
• you are able to work with children and families in various situations and teams

Content

• different families and family situations
• the basic services, the Social Welfare Act, the Child Welfare Act and the support work of organisations for children and families
• identifying and addressing child abuse and necessary actions
• a systemic approach to work in social services and multi-professional work

Materials

Kuvattu Itselarningissä

Teaching methods

Itsenäinen työskentely
Tiimiopiskelu
Luento-opetus

Student workload

Lähiopetus ja ennakkotehtävät 2 op
Portfolion työstäminen 1 op
Oppimistehtävä 2 op

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lähiopetuksessa 100% läsnäolo, 50% voi korvata poissaolon korvaavalla tehtävällä, joka ilmoitetaan ko. opetuspäivän jälkeen Itsissä.
Ennakkotehtävien palautus ennen ko. teeman opetusta.
Kaikkien opintojakson tehtävien (poissaolon korvaavat tehtävät ja ennakkotehtävät) viimeinen palautuspäivä on 6.3.2024. Tehtäviä ei oteta myöhemmin vastaan, opiskelija suorittaa opintojakson kevät 2025 toteutuksessa.

Oppimistehtävän palautus 6.3.2024, 12.4.2024 tai 6.9.2024.

Lähiopetus ja ennakkotehtävät hyv / hyl
Oppimistehtävä T1-K5 / täyd.

Hylätty (0)

Arviointikriteerit kuvattu tehtäväksiannossa.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Further information

Itslearning

Siirry alkuun