Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081322-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.11.2018 - 17.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2019 - 11.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 16 - 24
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Minna Teittinen
- Vastuuopettaja
- Minna Teittinen
- Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- 2081322
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta tammi-huhtikuun aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
* Asiakkuusmarkkinointi
* Kampanjasuunnittelun perusteet
Kukin osio muodostaa 1/3 arvosanasta.
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti, tiimityöskentelyä ja itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti,
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoituksiin, tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti