Johdatus Digitalisaatioon (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00BG06-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2020 - 15.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.09.2020 - 11.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 0 - 5
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 50
- Opettajat
- Matti Kuikka
- Ryhmät
-
ICTMODictprojSemMOD ICT Projects & Cybersecurity (International Semester)
- Opintojakso
- TT00BG06
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutetaan englanniksi. Katso Englanninkielinen kuvaus.
Opintojakson ainoat kontaktitunnit ovat viikolla 3.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
Kuvata mistä digitalisaatiossa on kysymys, miten se vaikuttaa liiketoimintaan ja mitä uusia mahdollisuuksia se voi tarjota,
Kuvata mitä massadata (Big Data), asioiden internet (Internet of Things, IOT),kaiken internet (Internet of Everything) ja muut digitalisaatioon liittyvättrendit ja käsitteet tarkoittavat, sekä mitä tietoturvahaasteita digitalisaatiosaattaa tuoda mukanaan,
Luoda innovatiivisia ehdotuksia uusiksi ratkaisuiksi hyödyntäen digitalisaatioon liittyviä teknologioita.
Sisältö
Johdanto digitalisaation käsitteisiin
Digitalisaation ajankohtaisia teemoja ja tulevaisuuden näkymiä
Teknologiat
Oppimateriaalit
Material (videos, articles, etc) from the internet, available via the learning environment.
All the assignments, tests and exams are done in the learning environment
Opetusmenetelmät
Collaboration in the learning environments and independent work, online.
Students also self-study subjects and create reports and video presentations.
There are some tests during the course to verify students' learning.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
There will be four on-line exam options:
November 18th
November 27th
December 9th
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
The course provides an understanding of how digitalisation affects us. Students work both individually and collaborate virtually in the learning environments. Students also make reports and video presentations about subjects related to digitalisation and share them with other students. Presentations are peer-reviewed.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Personal work: self-study, assignments and video preparations: 130 hours
- discussions about selected videos
- writing about selected topics related to digitalisation
- exercises about key subjects related to digitalisation
- writing two reports about subjects related to digitalisation
- preparation of video presentation about one subject
- peer reviews
On-line tests or exams: 3 hours
TOTAL: 133 hours
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Evaluation is based on:
- Assignments completed: 25%
- Exam: 25%
- Teacher's and Peer reviews of reports and video presentation: 25%
- Learning Diary and activity in discussion areas: 25%
Hylätty (0)
Student has completed less than 50% of the course assignments
AND did not pass the exam
OR peer reviews for reports and video presentation on average less than 50% of points.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Student has completed more than 50% of the assignments BUT not all the assignment steps
AND achieved 45% points in the exam
AND peer reviews for reports and video presentation on average less than 70% of points
AND low activity compared to others in discussion areas or in ViLLE’s Learning diary
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Student has completed all the assignment steps and completed 75% of the tasks in the steps
AND achieved 65% points in the exam
AND peer reviews for reports and video presentation on average less than 90% of points
AND average activity compared to others in discussion areas or in ViLLE’s Learning diary
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Student has completed all the assignment steps and completed 90% of the tasks in the steps
AND achieved 80% points in the exam
AND peer reviews for reports and video presentation on average more than 90% of points
AND high activity compared to others in discussion areas or in ViLLE’s Learning diary
Esitietovaatimukset
-
Lisätiedot
-