Siirry suoraan sisältöön

Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2011513-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.08.2021 - 30.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
6 - 8
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettajat
Heidi Alppirinne
Opintojakso
2011513
Toteutukselle 2011513-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Tanssin liikeanalyysi.
Syksy 2021.

Tavoitteet

Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.

Sisältö

Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä.

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, fyysiset harjoitteet, keskustelut.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, luennot, fyysiset harjoitteet, oppimistehtävät. Kansainvälisyysoppiminen toteutuu osittain englanninkielisellä opetuksella ja oppimateriaalilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.
Lähiopetusta 20 x 90min. Loput ajasta on varattu oppimistehtävien tekemiseen ja oman työskentelyn reflektointiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suorittaminen sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.

Siirry alkuun