Projektiopinnot 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2011486-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.09.2020 - 30.11.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.10.2020 - 31.07.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Minna Haapasalo
- Opintojakso
- 2011486
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelija osallistuu esiintyjänä (tai muussa työroolissa) 3. vuoden opiskelijan ohjaustyöhön.
Opiskelija osallistuu työprosessiin liittyviin vuorovaikutustilanteisiin, kuten projektin aloitusseminaarit sekä ohjaajien presentoinnit.
Opiskelija osallistuu oman pienryhmänsä ohjaustilanteisiin, joita vetää ohjaava opettaja.
Opiskelija osallistuu ohjaajan tekemän harjoitusaikataulun mukaisesti produktion harjoituksiin ja esityksiin.
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille. Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet. Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta. Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.
Sisältö
Opiskelu tapahtuu teatteri-ilmaisun työpajojen suunnittelu, toteutus ja arviointiprosessina. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.
Oppimateriaalit
Mahdollinen ohjaajan antama materiaali, käsikirjoitus tms.
Opetusmenetelmät
Projektioppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ohjattu projektioppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Vuorovaikutustilanteisiin osallistuminen (mm. aloitusseminaarit sekä ohjaajien presentaatiot, jotka on lukujärjestyksessä)
Ohjaajan tekemän harjoitusaikataulun mukaisesti produktion harjoituksiin ja esityksiin osallistuminen (työtehtävästä riippuen)
Raportti oppimisprosessista
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Läsnäolo ja osallistuminen vuorovaikutustilanteisiin
- Projektissa työskentely
- Esitys
- Raportti
Hylätty (0)
Opiskelija osallistuu puutteellisesti projektiin sekä siihen liittyviin vuorovaikutustilanteisiin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu vuorovaikutustilanteisiin ja esitysprojektiin ja palauttaa raportin työprosessista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lisäksi opiskelija toimii työryhmän jäsenenä työn tavoitteisiin pyrkien. Opiskelija yhdistää aktiivisesti ja uteliaasti projektissa käytettäviä työmenetelmiä, lähestymistapoja, aihevalintoja jne. aikaisempaan osaamiseensa, tietoihin ja taitoihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lisäksi opiskelija kehittää omia taiteellisia näkemyksiään ja työtapojaan. Opiskelija työskentelee työryhmässä ammattimaisesti tukien työn tavoitteiden toteutumista ja kehittäen projektia omalta osaltaan.
Lisätiedot
Harjoituksia ja esityksiä on ilta-aikaan sekä mahdollisetsi myös viikonloppuisin.