Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CA05-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 06.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2022 - 22.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Sanna Merisalo
Timo Luukka
Ryhmät
MLIISK22
Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
Opintojakso
KH00CA05
Toteutukselle KH00CA05-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot

Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka

Tavoitteet

Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.

Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat

Sisältö

- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit

Oppimateriaalit

Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)

Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.

Opetusmenetelmät

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.

Kansainvälisyys

Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6

Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia

Lisätiedot

Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi

Siirry alkuun