Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CA05-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2022 - 06.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
30.08.2022 - 22.11.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Sanna Merisalo
- Timo Luukka
- Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
- Opintojakso
- KH00CA05
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Brändiosion sisältö:
- Brandin rakentaminen ja kehittäminen
- Markkinoinnin kilpailukeinot
Digitaalisen markkinoinnin sisältö:
1) Digimarkkinoinnin positiointi yrityksen kokonaismarkkinointiin
2) Mitkä ovat sosiaalisen median ja kotisivujen roolit digitaalisessa markkinoinnissa
3) Tavoitteiden asettaminen ja analytiikka
Tavoitteet
Digitaalinen markkinointi
- Opiskelija osaa hyödyntää digitaalista markkinointia yrityksen markkinointiin sekä osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön.
- Opiskelija ymmärtää alan keskeisiä termistöä ja mittareita.
- Opiskelija tietää hakukoneoptimoinnin merkityksen ja osaa suunnitella sivustokävijöiden määrää ja sitoutumista lisääviä toimenpiteitä sekä tuntee verkkoanalytiikan perusteet.
Brand Management:
- Opiskelija ymmärtää holistisen 360° brändiprosessin, sen sisällön ja merkityksen
- Opiskelija ymmärtää ja osaa analysoida kolmen suuren kategorian – FMCG eli nopeasti kiertävät kulutustavarat, palvelu- ja b-to-b -kategoriat
Sisältö
- Digitaalisen markkinoinnin kanavat; mm SEO, SEM, displaymainonta.
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet, kohdentaminen.
- Erilaiset digitaaliset kampanjat ja ostotavat.
- Opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin.
- Brändäysprosessi
- FMCG (Fast Moving Consumer Goods)
- Palvelu ja b-to-b brändit
Oppimateriaalit
Digitaalinen markkinointi: Luennoitsijan materiaali, internet Google Analytics (englanninkielinen)
Brändi: Luennoitsijan materiaali, verkkoartikkelit, vapaavalintainen kirja brändistä.
Opetusmenetelmät
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, ryhmätyöskentely, verkko-opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Digitaalinen markkinointi: Google Analytics -sertifikaatti - viimeistään 20.11.2022.
Kansainvälisyys
Digitaalinen markkinointi: Käänteinen oppiminen, verkkokurssi & tentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Digitaalinen markkinointi: AHOT, näyttö
Brändi: AHOT, näyttö
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Digitaalinen markkinointi: Henkilökohtainen verkkokurssi, henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt - laskennallinen työaika 135 tuntia
Itsenäinen verkkokurssi jonka suorittamisen voi aloittaa itsenäisesti, välittömästi.
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
Brändi: Henkilökohtainen tehtävä, ryhmätyöt, aktiivinen osallistuminen opetukseen - laskennallinen työaika 135 tuntia
Lisätiedot
Digitaalinen markkinointi : timo.luukka@turkuamk.fi
Brändi: sanna.merisalo@turkuamk.fi