B2B-markkinointi ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011667-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.06.2022 - 18.09.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.09.2022 - 20.11.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Ajaya Joshi
- Otieno Mbare
- Ryhmät
-
PLIITS21marPLIITS21mar
-
Vaihtos22YrmyVaihtos22Yrmy
- Opintojakso
- 3011667
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
- osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
- tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
- tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
- osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
- osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kartoittaa B2B-asiakkaan tarpeita
- kerätä ja hyödyntää asiakastietoa
- soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua myyntiprosessissa
- luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman
- osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
Sisältö
Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen
Asiakaslähtöinen myyntiprosessi
Asiakkuuksien hallintasuunnitelma
Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen
Oppimateriaalit
1. Business to Business Marketing Management
Author: By Jim Blythe, Alan Zimmerman. Pages: 528 Size: 4.52 MB Format: PDF Publisher: Routledge Ltd. Published: 12 April, 2013 eISBN-13: 9780203067581
2. Stephen P. Castleberry and John F. Tanner: Selling – Building Partnerships (4th Edition, 2014); Mc Graw Hill Education New York
3. David Jobber and Geoff Lancaster:Selling and Sales Management (10th Edition, 2015); Pearson Education ltd, Harlow, UK
4. Other readings and materials given during the course.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
All assignments and tasks are completed and returned in itslearning
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Experiential learning, inquiry-based, case studies, collaborative, reflective, constructivism, and integrative
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
None
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
student workload = 133hrs
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The assessment is based on a scale of: 1 - 5
Active participation in team 10%
Individual assignment 40%
Team assignment 50%
Hylätty (0)
The work does not reach the standard level of the course. There is no evidence of further reading or considered thought about the subject matter neither clear demonstration of familiarity with the various B2B marketing concepts.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
There is knowledge of core B2B marketing material and concepts but the knowledge and the processing of knowledge is weak or limited. There is only little evidence of wider reading.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The work is reasonably competent, though there may be some weaknesses. Knowledge of various B2B marketing concepts is adequate and while there is evidence of reading beyond the class, it's patchy or not broad (3).
Reasoning; depth and breadth of reading (4)
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The work is well developed beyond that given; demonstrates sound conceptual knowledge in B2B marketing and
The work reflect very high conceptual standard and demonstrate knowledge in B2B concepts and autonomous development of reasoning processing well beyond that given in class. There is clear evidence of depth and breadth in reading.
Lisätiedot
More information to be given on the first Lesson.