Visuaalinen suunnittelu eri medioihin (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00BT40-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.05.2022 - 30.11.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.10.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Antti Alanko
- Vastuuopettaja
- Antti Alanko
- Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
- Opintojakso
- KU00BT40
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- määritellä erilaisten media-aineistojen teknisiä vaatimuksia
- suunnitella eri medioihin visuaalista markkinointiviestintää
- kehittää graafisen suunnittelun ideointi- ja toteuttamisosaamistaan
Sisältö
Opiskelija tutkii medioiden ominaisuuksia ja perehtyy junior-AD:n toimenkuvaan ratkomalla erilaisia yritysten tai yhteisöjen toimintaan liittyviä ongelmia, joihin voidaan voidaan vaikuttaa markkinointiviestinnällä. Harjoitustyöt sisältävät perehtymistä ja reagointia toimeksiantoihin, ideointia, graafista muotoilua, typografiaa, mediatekniikoita, kuvankäsittelyä ja vektorigrafiikkaa.
Oppimateriaalit
jaetaan itslearning-kurssilla
Opetusmenetelmät
Alustusluennot ja niihin liittyvät oppimistehtävät
Laajempi harjoitustyö
toimeksiantojen kautta oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopeda
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT/portfolio
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Alustusluennot
Harjoitustyöt yksin ja ryhmässä.
Työpajoja ja etätehtäviä
Jaksolla on monta tiivistä työpajaa, joissa aina yksi selkeä teema.
Lopuksi jokainen osallistuja toteuttaa yhden laajemman soveltavan tehtävän, joka arvioidaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä opintojakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.