Fyysinen ilmaisu ja kehonhuolto 2 (2 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CH62-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.12.2022 - 28.02.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.01.2023 - 31.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 15
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Mervi Rankila-Källström
- Ryhmät
-
PTEATS22Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2022
- Opintojakso
- KU00CH62
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Lecoq-pedagogiikan peruspilarit:
- käydään läpi 7 jännitteen tasoa
- tutustutaan mimodynamiikkaan ja neutraalinaamioihin.
- ekspressiiviset naamiot eli fyysinen roolinrakennus
- sanaton tarinankerronta
- mahdollisuus tutustua Larvaire-naamio
Tavoitteet
Opiskelija osaa fyysisen ilmaisun ja kehonhuollon perusteet.
Sisältö
Harjoitukset, työpajat, itsenäinen työ.
Opetusmenetelmät
Lähityöskentely harjoitteineen
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson hyväksytyksi arvioiminen edellyttää opiskelijalta aktiivista osallistumista lähiopetukseen, kykyä yksilö- ja pienryhmätyöskentelyyn, kykyä itsenäiseen liikekokeiluun ja harjoitteluun, annettujen oppimistehtävien suorittaminen määräajassa, kykyä havainnoida ja analysoida omaa ja toisen liikettä rakentavasti. Arvioinnissa tarkastellaan opiskelijan aktiivista läsnäoloa, kehittymistä suhteessa omaan lähtötasoon ja vertaisryhmän tasoon sekä ammattimaista asennetta liikeilmaisun opiskeluun.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen ja oppimistehtävien palauttamiseen määräajassa. Epäammattimainen asenne aineen opiskeluun ja/ tai kyvyttömyys rakentavaan vuorovaikutukseen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on läsnä lähiopetuksessa ja osallistuu ohjattuihin vuorovaikutustilanteisiin.
Hän osaa tunnistaa ja nimetä opintojakson keskeisimmät peruskäsitteet sekä soveltaa niitä käytäntöön.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Lisäksi kehittyminen suhteessa omaan lähtötasoon ja suhteessa muun ryhmän jäsenten edistymiseen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lisäksi ammattimainen asenne liikeilmaisun ja tekniikoiden opiskeluun.