Asiakas- ja verkostosuhteiden johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3191051-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2020 - 01.02.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.01.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
- Opettajat
- Nina Vainio
- Eija Koivisto
- Opintojakso
- 3191051
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Opintojakson sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Oppimateriaalit
Oppimateriaali itslearning-oppimisalustalla
Opetusmenetelmät
Lähi- ja verkko-opinnot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ennakkotehtävä
Osallistuminen lähipäiviin
- vähintään yhteen lähipäivään osallistuminen pakollista
- mahdollinen poissaolo korvataan korvaavalla tehtävällä
Aktiivisuus lähipäivinä
Oppimistehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tarkemmat tiedot itslearning-oppimisalustalla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
arviointikriteerit itslearning-oppimisalustalla
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusteet
Lisätiedot
Avoin amk paikat 5