Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: TH00CA89-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 31.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 56 - 65
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Niina Vuoristo
- Heidi Ristseppä
- Emmi Brunel
- Noora Kumpulainen
- Ryhmät
-
PSOSTK23Sosionomi (AMK), Turku, K23
- Opintojakso
- TH00CA89
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Tämän harjoittelun edeltävyysehto on, että sinulla on merkintä asiakastyön harjoittelusta.
Harjoittelusuunnitelma palautetaan SAKE -itsiin neljä viikkoa ennen harjoittelun alkamista. HUOM! Jos harjoittelussa toimitaan alle 18 -vuotiaden lasten tai nuorten kanssa, esitetään voimassaoleva rikosrekisteriote tutoropettajalle ennen harjoittelun alkamista.
Kevät 2025 tapaamiset Sosionomin ammatillinen kehittyminen 3 -toteutussuunnitelmassa.
Tavoitteet
• sosionomiopiskelijana ymmärrät harjoittelupaikan perustehtävän ja merkityksen osana palvelujärjestelmää
• osaat toimia vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti sosiaali- ja kasvatusalan ohjaus-, neuvonta- tai johtamistehtävissä
• ymmärrät yhteyden asiakasryhmän erityisten tarpeiden ja työyhteisön osaamisen kehittämisen välillä
• hahmotat moniammatillisen työskentelyn kokonaisuuden ja osallistut moniammatilliseen ja monialaiseen yhteistyöhön
• perehdyt työyhteisön johtamiseen, työskentelet harjoittelupaikan työhyvinvointia ja työturvallisuutta edistäen
• osaat soveltaa vaativaan asiakastyöhön, työyhteisön toimintaan ja johtamiseen liittyvää teoriatietoa
• osaat edistää eettisten ja kestävän kehityksen periaatteiden toteutumista ja soveltaa niitä omassa toiminnassasi
Sisältö
· harjoittelu vaativassa asiakastyössä tai lähijohtajan työssä mm. sosiaali- ja terveysalan, kasvatusalan, nuoriso- tai maahanmuuttajatyön eri toimintayksikössä (julkinen, yksityinen tai kolmas sektori)
· omien oppimistavoitteiden asettaminen, harjoittelutehtävien työstäminen ja oman oppimisen reflektointi
· aktiivinen osallistuminen ja perehtyminen asiakkaiden toimintaympäristöön, palveluihin ja moniammatilliseen työskentelyyn
· alan erilaisten tietojärjestelmien käyttäminen työtilanteissa ja asiakastyön dokumentoinnissa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ohjeet löytyvät Messissä olevasta harjoitteluohjeesta.
Esitietovaatimukset
Vaativan asiakastyön / lähijohtamisen harjoittelun voi aloittaa, kun edellisestä harjoittelujaksosta eli asiakastyön harjoittelusta on suoritusmerkintä.
Lisätiedot
Sun harkka -sovellus.