Henkilöstön ja osaamisen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00BX33-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2023 - 31.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.04.2024 - 23.06.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Maarit Laiho
- Ryhmät
-
YTAIKUS23Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opintojakso
- MS00BX33
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 11.04.2024 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00BX33-3004 |
Online
|
To 18.04.2024 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00BX33-3004 |
Online
|
To 02.05.2024 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00BX33-3004 |
Online
|
To 30.05.2024 klo 11:00 - 16:00 (5 t 0 min) |
Henkilöstön ja osaamisen johtaminen MS00BX33-3004 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Online-opetus (Zoom-verkkotapaamiset) sekä lähitapaaminen Turun kampuksella:
to 11.4.2024 9.00-13.00 (Zoom)
to 18.4.2024 16.00-18.00 (Zoom)
to 2.5.2024 9.00-13.00 (Zoom)
to 30.5.2024 11.00-16.00 (Kampus)
ENNAKKOTEHTÄVÄ julkaistaan Itslearningissä viikkoa ennen ensimmäistä verkkotapaamista.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
kehittää omaa ja toisten työhön liittyvää osaamista?
soveltaa henkilöstöhallinnon periaatteita työpaikalla
soveltaa työsuhteisiin liittyvää lainsäädäntöä työpaikoilla
ratkaista työyhteisön henkilöstöongelmia
Sisältö
henkilöstöhallinnon ydinkohdat
osaamisen johtamisen infrastruktuuri ja menetelmät
työlainsäädännön ja työturvallisuuslainsäädännön ydinkohdat
esimiehen rooli työyhteisön henkilöstöongelmia selvittämisessä
Oppimateriaalit
Kirjallisuus Itslearningissä sekä itse valitut materiaalit.
Opetusmenetelmät
Asiantuntija-alustukset, keskustelut ja pienrymäpohdinnat Zoomissa ja lähitapaamisessa, ryhmätyö ja itsenäinen opiskelu.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
ENNAKKOTEHTÄVÄ: Keskeiset käsitteet tutuiksi.
RYHMÄTEHTÄVÄ: Henkilöstön ja osaamisen johtamisen malli.
YKSILÖTEHTÄVÄ: Esihenkilön rooli työyhteisön henkilöstöongelmien selvittämisessä.
Opiskelijan työn mitoitus:
Online- ja lähiopetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien oppimistehtävien (3 kpl) suorittamista.
- Arvioinnin kohteena ovat ennakkotehtävä sekä ryhmä- ja yksilötehtävät.
- Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arviointikriteerit
ENNAKKOTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla HYV/HYL.
Arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin seikkoihin:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Valittua sisältöä perustellaan asianmukaisia lähdeviittauksia käyttäen
- Tehtävä luo valitusta aiheesta selkeän ja kattavan kokonaiskuvan
RYHMÄTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi esityksen, jonka arvosana (1-5/hyl) muodostaa 50 % koko kurssin arvosanasta.
Esityksen arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin seikkoihin:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Suullinen ilmaisu on selkeää
- Esityksen visuaalinen ilme on havainnollinen
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Ideoita ja ajatuksia perustellaan lähdeviittauksia käyttäen
- Tehtävä luo aiheesta selkeän kokonaiskuvan
- Esityksestä välittyy jokaisen ryhmän jäsenen työpanos
Lisäksi vertaisarviointi, joka muodostaa 20 % koko kurssin arvosanasta.
YKSILÖTEHTÄVÄ: Opettaja arvioi tehtävän asteikolla 1-5/hyl. 30 % kurssin arvosanasta.
Arvioinnissa kiinnitetään huomiota seuraaviin seikkoihin:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tekstin jäsentely ovat selkeitä
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen reflektointi
- Kurssin sisältöä on käytetty pohdinnan tukena tai omien ajatusten jäsentämisen apuna