Siirry suoraan sisältöön

Lasten- ja nuortenkirjastotyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CO83-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettajat
Pauliina Isomäki
Ryhmät
MKITIS23
Liiketalous, kirjasto- ja tietopalvelu (monimuoto)
Opintojakso
KH00CO83

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 04.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Luento ja harjoitukset, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3003
LEM_B166 Kullervo
To 02.10.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Luento ja harjoitukset, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3003
LEM_B163 Vellamo muunto
Pe 07.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Luento ja harjoitukset, Lasten- ja nuortenkirjastotyö KH00CO83-3003
LEM_B163 Vellamo muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Lasten ja nuorten aineistojen tuntemus
Elävän satutunnin menetelmät
Lasten ja nuorten tavoittaminen

4.9. klo 9-12
2.10. klo 13-16
7.11. klo 9-12

Tavoitteet

Lasten ja nuorten aineistojen tuntemus
Elävän satutunnin menetelmät
Lasten ja nuorten tavoittaminen

Oppimateriaalit

Vapaavalintainen lasten ja/tai nuorten kirjallisuus
Mäkelä, M. 2015. Kirjavinkkarikirja. Uudistettu laitos. Helsinki: Avain.
Materiaalit Itslearningissa

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tekemällä oppiminen, yhteistoiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä 135 h
Aineistojen tuntemus: luetaan ja vinkataan kirjallisuutta ja muita aineistoja, HUOM! TÄSTÄ ENNAKKOTEHTÄVÄ
Lasten ja nuorten tavoittaminen: suunnitellaan lasten tai nuorten kirjastokäynti
Elävän satutunnin menetelmät: harjoitellaan satutunnin pitämistä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aineistojen tuntemus 40%
Lasten ja nuorten tavoittaminen 30%
Elävän satutunnin menetelmät 30%

Arvioinnissa kerätään eri tehtävistä pisteitä.
Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti = arvosana 5.

Hylätty (0)

Opiskelija on suorittanut alle puolet opintojakson tehtävistä. Kerättyjä pisteitä 0-4 p.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

5-6 pistettä

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

7-9 pistettä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

10 pistettä

Siirry alkuun