Musiikkipedagogin digitaidot hybridityössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CI29-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2024 - 01.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.09.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Taideakatemia / Master School
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 12
- Koulutus
- Musiikin koulutus
- Opettajat
- Timo Korhonen
- Vastuuopettaja
- Timo Korhonen
- Ryhmät
-
YMUSIS24Kulttuurialan ylempi AMK, musiikkipedagogi
- Opintojakso
- KU00CI29
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 02.09.2024 klo 08:15 - 10:15 (2 t 0 min) |
Musiikkipedagogin digitaidot hybridityössä KU00CI29-3004 |
|
Ti 08.10.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Newzik-työpaja |
|
Ma 04.11.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Musiikkipedagogin digitaidot hybridityössä KU00CI29-3004 |
|
Ma 02.12.2024 klo 09:00 - 15:00 (6 t 0 min) |
Musiikkipedagogin digitaidot hybridityössä KU00CI29-3004 |
Äänityöpaja Linnankadun kampuksella, A139
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
02.09.2024-31.12.2024
Tällä opintojaksossa syvennytään hybridityön käsitteeseen musiikkiammattilaisen näkökulmasta. Pohditaan miltä lähitulevaisuuden työelämävaatimukset näyttävät. Määritellään erilaisia osaamisprofiileja ja musiikkiammattilaisen tarvitsemia digitaitoja.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja rakentaa musiikkipedagogin liikkuvan työaseman
- käyttää diginuottisovellusta ja yhdistää sen verkkokousohjelmaan
- käyttää ulkoista mikrofonia äänikortin kautta verkkokokousohjelman äänen sisääntulona
- tehdä ääniasetukset verkkokokousohjelmaan
- määritellä äänilähteen etäopetusta varten
- tehdä ääniasetukset omaa instrumenttia varten
- ymmärtää verkkoyhteyden merkityksen viiveettömän äänen ja videon saavuttamisessa
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- suunnitella profiiliaan musiikkiammattilaisena omien tarpeiden mukaan hybridityön näkökulmasta, ottaen huomioon verkostomaisen työskentelytavan ja digitalisaation mahdollisuudet oman työllistymisen edistämiseksi
- määritellä valitsemansa pedagogisen kehittämistehtävän edellyttämiä oman ammattitaidon kehittämistarpeita, työskentelytapoja, teknologisia ratkaisuja ja pedagogisia menetelmiä hybridityön näkökulmasta
- käyttää teknologisia ratkaisuja lähi- ja etätyöskentelyn tukena
- on saanut käsityksen tekoälyn käyttömahdollisuudesta musiikkialalla (lisätty 26.2.2025, T.Korhonen)
Sisältö
Opiskelijan oman ammatillinen kehittämisprofiili hahmottaminen
Digitalisaatio ja musiikkipedagogin työ
Musiikkipedagogin työn verkostot
Digitaalinen työasema
Ääniasetukset
Diginuotin käyttäminen
Sovellusosaaminen
Pedagogiset toimintatavat
Johdanto tekoälyn käyttämiseen musiikkialalla
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit löytyvät itsLearning-kurssiympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, verkko-oppiminen, lähitapaamisissa toteutetut luentoalustukset, toiminnallinen työskentely, työskentely pienryhmässä, itsenäinen oppimistehtävien tekeminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osoittamalla hallitsevansa kurssin osaamistavoitteet, opiskelija voi hakea hyväksilukua aiemman osaamisen perusteella.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus: Luentoja ja ryhmätyöskentelyä lähitapaamisissa: 17 h
Verkko- ja etäopiskelu: Verkko-opiskelua ja itsenäistä työskentelyä yksin tai pienryhmässä: 118 h
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arviointi kohdistuu oppimistehtävien omaksumiseen sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Vastuuopettaja arvioi oppimistehtävät. Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä osallistumista kontaktipäiviin (tai pakottavan poissaolon tapauksessa korvaavan tehtävän suorittamista hyväksytysti). Tuutoropettaja kirjaa kontaktipäivien osallistumissuoritukset (ja arvioi poissaolijoiden korvaavien tehtävien suoritukset). Saadakseen kurssin hyväksytyksi, opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistavoitteiden mukaisen osaamisen.