Siirry suoraan sisältöön

Responsible Tourism and Wellness Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BY78-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
20.10.2025 - 05.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Susanna Saari
Ryhmät
PLMWES23
PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23
ExchPATA
Exchange students PATA
Opintojakso
KH00BY78

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 28 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 23.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_A309 Oppimistila BYOD
To 30.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_A309 Oppimistila BYOD
To 06.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_B143 Oppimistila muunto
To 13.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_B143 Oppimistila muunto
To 20.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_B143 Oppimistila muunto
Pe 28.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
LEM_B143 Oppimistila muunto
Ke 03.12.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
Responsible Tourism and Wellness Business KH00BY78-3003
EDU_3006_3007 Oppimistila avo muunto byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

4. periodi eli viikot 43 - 50

Tavoitteet

Upon completion of this course, the students will be able to:

• recall the main terminology in responsible business, risk management and foreshadowing
• relate to the importance of Corporate Social Responsibility in tourism, wellness, and leisure businesses
• analyze, plan, and implement responsible tourism and hospitality practices as well as related marketing communication

Sisältö

• Introduction to responsible business operations
• Risk management and foreshadowing
• Communication of corporate social responsibility
• Application of responsible business dimensions at company and destination level

Oppimateriaalit

Itslearningiin tuodut materiaalit, opiskelijan itse etsimä tietoperusta sekä:

Amadae, S. M., Harju, M., Jumite, R., Kortelainen, J., Laine, M., Sood, S., & Sorri, S. (2023). Sustainable Consumption: Political Economy of Sustainable Food.

Dyllick, T., & Muff, K. (2016). Clarifying the meaning of sustainable business: Introducing a typology from business-as-usual to true business sustainability. Organization & environment, 29(2), 156-174.

Helminen, J. (2023) Järjestä hiiliviisas tapahtuma. Posintra

Kestävän Matkailijan Opas Helsinkiin (2024). Helsinki https://www.hel.fi/static/kanslia/elo/Kestavan_matkailijan_opas_Helsinkiin_FIN.pdf

Scandic Guidelines to Sustainable Procurement (2018). Scandic Hotels

Sorakunnas, E., Räikkönen, J., Konu, H., Grénman, M., & Tyrväinen, L. (2024). Biodiversity, leadership, and resilience in a national sustainable tourism program. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1-19.

Wong, A. K. F., Kim, S. S., Lee, S., & Oh, M. (2023). Assessing the performance of corporate social responsibility (CSR): Impact range-performance analysis and impact-asymmetry analysis. Tourism Management Perspectives, 49, 101177.

Opetusmenetelmät

Tällä kurssilla on sekä lähiopetusta että itsenäistä työskentelyä ryhmässä mutta myös yksin. Kurssilla on myös yksi tai useampi asiantuntijavierailu Kurssilla järjestetään yksipäiväinen opintomatka Helsinkiin tai Tampereelle (TBA).
Opiskelijan odotetaan hankkivan tietopohjaa lukemalla myös vaativampaa tutkimus- ja muuta kurssilla tarvittavaa materiaalia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Turun ammattikorkeakoulun pedagogista lähestymistapaa kutsutaan innovaatiopedagogiikaksi tai lyhyesti Innopedaksi. Se on oppimiskäsitys, joka perustuu kokeiluihin, tiedon ja osaamisen jakamiseen sekä erilaisten näkökulmien yhdistämiseen. Innovaatiopedagogiikka perustuu työelämälähtöisyyteen ja yhteistyöhön, kansainvälistymiseen, yrittäjyyteen ja systeemiajatteluun.

Tarvitset oppimiesi ydintaitojen lisäksi innovaatiotaitoja, joita tarvitaan kaikilla liiketoiminnan aloilla. Sinulta odotetaan myös luovuutta ja aloitteellisuutta, mutta myös kriittistä ajattelua sekä tiimi- ja verkostotyöskentelyä. Harjoittelet kaikkia näitä taitoja aktiivisesti opintojesi aikana, mutta eri painotuksin kullakin kurssilla.

Lisätietoja Innopedasta saat osoitteesta https://innopeda.turkuamk.fi/.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5ects = 135h opiskelijan työtä:
*7 x 4h + 8h= 36h kampuksella
*99 h itsenäistä/ryhmätyötä kampuksella tai verkossa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa tuotosta:
1) Ryhmätyöskentely, jonka osuus on 40 % kokonaisuudesta ja joka arvioidaan arvosanalla hylätty - 5.
2) Yksilötyö, jonka painoarvo on 60 % kokonaisarvosanasta ja joka arvioidaan hylätty - 5.

Lisäksi suoritetaan itse- ja vertaisarviointi.

Hylätty (0)

Tehtävät keskeneräisiä ja/tai puutteellisia (myös määräajan jälkeen palautetut tehtävät voivat johtaa hylätyn arvosanan saamiseen).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

T1
Opiskelijaryhmä hyödyntää tietopohjaa rajoitetusti. Lopputulos ei ole teknisesti hyvä (esim. puutteelliset viittaukset, sekava esitystapa).

Yksilötyössä tuotos perustuu pääasiassa hajanaisiin huomioihin, ei asiaankuuluvan tietoperustan suunnitelmalliseen ja perusteltuun soveltamiseen. Lopputulos ei ole teknisesti pätevä (esim. puutteelliset viittaukset).

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

H3
Opiskelijaryhmä työskentelee ennakoivasti ja koordinoidusti tehtävän ja kurssin tavoitteiden saavuttamiseksi ja pystyy jakamaan tietoa ryhmän sisällä. Ryhmä hyödyntää hyvin asiaankuuluvaa tietopohjaa. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).

Yksilötyössä opiskelija on asettanut tehtävänannon ja opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet, mutta ei saavuta niitä täysin. Tuotos perustuu pääasiassa asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen oppimisarvo on hyvä. Joitakin teknisiä virheitä (esim. viittauksissa).

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

K5
Opiskelijaryhmä työskentelee aktiivisesti ja koordinoidusti, vuoropuhelussa toistensa kanssa ja hyödyntää toistensa asiantuntemusta. Tietopohja on laaja ja sitä sovelletaan onnistuneesti ja hyvin perustellen. Lähteet ovat relevantteja tavoitteiden kannalta. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viittaukset).

Yksilötyössä opiskelija on asettanut opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet ja saavuttaa ne täysin. Tuotos perustuu asiaankuuluvan tietoperustan perusteltuun soveltamiseen. Sen arvo oppimisen kannalta on huomattava. Lopputulos on myös teknisesti pätevä (esim. viitteet).

Lisätiedot

itslearning ja sähköposti

Siirry alkuun