Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills (5 op)

Toteutuksen tunnus: TE00CZ62-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 01.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.09.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Turun ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
100 - 130
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettajat
Virtuaalihenkilö JOTY
Ian Bowie
Ryhmät
LTOPS25A
LTOPS25A
LTOPS25B
LTOPS25B
LTOPS25C
LTOPS25C
LTOPS25D
LTOPS25D
LTOPS25E
LTOPS25E
Opintojakso
TE00CZ62
Toteutukselle TE00CZ62-3013 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

nglannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen ja lukeminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, sanaston harjoittelu.

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijan tulisi osata

* kommunikoida tasolla B2 (CEFRL) sekä kirjallisesti että suullisesti
* tunnistaa eri viestintätilanteisiin sopiva kielellinen tyyli
* tuottaa selkeää, yhtenäistä ja jäsenneltyä tekstiä esim. sähköpostiviesti, raportti
* esitellä yksityiskohtaisesti alaan liittyviä aiheita
* keskustella ja argumentoida sujuvasti ryhmässä
* lukea pidempiä artikkeleita ja raportteja

Sisältö

Opintojaksolla kehitetään ja syvennetään opiskelijan alakohtaista englannin kielen osaamista erilaisissa työelämän suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa sekä ohjataan arvioimaan omaa osaamista.

Oppimateriaalit

Opintojakson oppimateriaali koostuu monipuolisista ja alakohtaisista oppimista tukevista materiaaleista, jotka löytyvät opintojakson itslearning-alustalta. Materiaali käydään opintojaksolla tarkemmin läpi.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät perustuvat opiskelijan aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen sekä itsenäisesti että ryhmässä.

Opintojakson oppimismenetelmiä ovat mm. ongelmalähtöinen oppiminen, käänteinen oppiminen, työelämälähtöinen oppiminen, vertaisarviointi, itsearviointi, reflektointi ja keskusteleminen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä, ei uusintoja.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat kannustavat opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen monipuolisten menetelmien ja alakohtaisten tehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista oppitunneille sekä annettujen tehtävien tekemistä ajallaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tuntitehtävistä ja kotitehtävistä. Palautustehtävät ovat osa opintojakson hyväksyttyä suorittamista. Palautustehtävät arvioidaan asteikolla 0-5. Tehtävät ovat seuraavat:
- Video CV (DL 21.9.)
- Muodollinen sähköposti (DL 12.10.)
- Yritysesitelmä (DL 19.10.)
- Oppimisraportti (DL 9.11.)
Palautustehtäviin annetaan tarkat ohjeet opintojaksolla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon tunneilla (6/9 läsnäolovaatimus) sekä palautustehtävien (väh. 3/4) hyväksyttyyn suorittamiseen sekä palauttamiseen määräaikaan mennessä. Läsnäolovelvoite perustuu opiskeltavan oppiaineen luonteeseen. Kieltä ja viestintää opetellaan harjoittelemalla usein muiden ihmisten kanssa.

Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä ja tehtävien määräaikoihin ei tehdä poikkeuksia, vaan niitä on noudatettava. Jos opiskelija saa opintojakson suoritettua, arvosanaa ei voi korottaa tekemällä joitakin tehtäviä uudelleen (tutkintosäännön mukaisesti).

Opintojakson lopullinen arvosana annetaan asteikolla 0-5.

Arvioinnin menetelminä käytetään opettajan arviointia, opiskelijan itsearviointia sekä vertaisarviointia. Arviointikriteerit käydään läpi opintojaksolla ja nämä löytyvät myös itslearning-alustalta.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suorita vaadittuja tehtäviä kurssin aikana. Suullinen ja kirjallinen tuottaminen ja ymmärtäminen on vähäistä. Poissaolot ylittävät rajan, opiskelija keskeyttää kurssin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija onnistuu tyydyttävästi suullisessa ja kirjallisessa tuottamisessa. Opiskelija pystyy viestimään, vaikka viestintä on ajoittain epätarkkaa. Sanaston puute ja epäjohdonmukaisuus rajoittavat viestintää. Kielen rakenteissa on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija onnistuu hyvin monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija hallitsee monipuolisen alan sanaston ja käyttää sitä hyvin, mutta kielen tuottamisessa voi esiintyä epätarkkuuksia. Opiskelija osoittaa taitoa käyttää rakenteita monipuolisesti ja oikein, mutta vaativammissa rakenteissa saattaa esiintyä joitakin virheitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa erinomaisia taitoja monipuolisissa ja vaativissa suullisissa ja kirjallisissa tuottamistilanteissa. Opiskelija osaa viestiä asiayhteyteen sopivalla tavalla. Opiskelija hallitsee monipuolisesti ja erinomaisesti alan sanastoa myös muissa yhteyksissä. Opiskelija osaa käyttää monipuolisia rakenteita ja osoittaa niiden käytön lähes moitteettomasti.

Lisätiedot

The teacher can be contacted by email at ian.bowie@turkuamk.fi.

Siirry alkuun