Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10065-LY00FF86-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 12.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.04.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 5
Opintojakso
C-10065-LY00FF86
Toteutukselle C-10065-LY00FF86-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

• Intro to the course content, team project and assignments, team building for the team project • Developing service business models and strategy Team project brief: Building a business model for a service company • Service Design methods and tools Team project brief: Choosing service design methods and tools • Personas and tools Team project brief: Creating personas • Service Concepts Team project brief: Building a Service Concept • Online services and OVP • Service channels and GTA/CTA Team project brief: Creating the OVP and service channels • Developing service processes Team project brief: Designing Service Blueprints For a more detailed plan, pls see Oma two weeks before the course starts.

Tavoitteet

Opiskelija • ymmärtää digitaalisten palvelujen vaikutuksen kilpailuetuun. • osaa kehittää digitaalisia liiketoimintamalleja • osaa suunnitella digitaalisia palvelukonsepteja ja kehittää palveluja monikanavaisessa ympäristössä erityyppisille sidosryhmille. • osaa luoda verkossa toimivia arvolupauksia erityyppisille sidosryhmille. • osaa kehittää, suunnitella ja toteuttaa tapoja, joilla yritykset voivat hankkia, myydä, palvella ja säilyttää digitaalisten palvelujen asiakkaita. • perehtyy digitaalisiin palvelukanaviin, työkaluihin, ratkaisuihin ja alustoihin • osaa suunnitella ja toteuttaa uuden tai olemassa olevan digitaalisen palvelun kehitysprojektin.

Sisältö

• Palveluprosessien kehittäminen erityyppisille sidosryhmille • Digitaalisten palveluliiketoimintamallien ja digitaalisten strategioiden kehittäminen erityyppisille sidosryhmille. • Palvelumuotoilu ja ketterät menetelmät ja työkalut erityyppisille sidosryhmille. • Digitaalisen palvelun käsitteet • Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat • Suunnittelu ja arvon luominen verkossa

Aika ja paikka

Online course, Zoom meetings, see schedule on Oma

Oppimateriaalit

• Luentomateriaali • Curedale, Robert: Service Design, Process & Methods (any edition ok but not available as an e-book on MetCat) • Stickdorn, Marc, This is service design methods (available as an e-book) and This is service design doing (available as an e-book) (any edition ok.) • Wirtz and Lovelock, Essentials of Service Marketing, 3 rd ed. Pearson 2018 or earlier (no e-book on MetCat) • Chaffey & Smith: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing, Routledge 2017(available as an e-book)

Opetusmenetelmät

• Luennot ja videot verkossa • Ennakkotehtävä ennen 1. verkkoluentoa (0-10 p.) • Kehityssuunnitelma (2-3 hlön ryhmissä = projektityö, esitysmuotona video/screencast) (0-90p.) • Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) (hyväksytty/hylätty)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Yritykselle tehtävä projektityö ryhmissä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi ei sisällä tenttejä, mutta: • Tiimityön video kesäkuun 2025 loppuun mennessä Omaan • Vertaisarvionnit elokuun 2025 alkuun mennessä Omaan HUOM! Kurssin arviointi elokuussa 2025!

Kansainvälisyys

Ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 20 tuntia Itsenäinen työ ja ryhmätyö 115 tuntia

Esitietovaatimukset

Suoritettu alempi korkeakoulututkinto

Siirry alkuun