Yritystoiminta ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BF16-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.08.2020 - 30.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 55
- Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
* Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.
Sisältö
• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Oppimateriaalit
Kurssiin liittyvä kirjamateriaali ilmoitetaan kurssin alkaessa.
Lisäksi verkossa oleva runsas aineisto liittyen yrityksen perustamiseen, esim. www.yritystulkki.fi, www.uusyrityskeskus.fi --> Perustamisopas 2020, www.finnvera.fi, www.yrityssuomi.fi.
Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmäkeskustelut, ryhmä- ja yksilötehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti pidetään opintojakson päättyessä. Päivämäärä sovitaan kurssin alettua. Kurssin kaksi uusintatenttiä järjestetään keväällä 2021. Päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtävät lähituntien aikana, ryhmätyöt, ryhmäkeskustelut.
Lisäksi mahdollisesti yritysvierailut/vierailevat luennoitsijat tai osallistuminen yrittäjyyttä sivuaviin tapahtumiin (mahdollinen Yrittäjyyspäivä tms.).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssiin sisältyy mm. yrityksen perustamiseen liittyvä laaja ryhmätyö, jota työstetään myös markkinoinnin näkökulmasta. Tämä ryhmätyö liittyy myös kurssiin Suomen kieli ja työelämäviestintä. Yhtenä tehtävänä on myös yrittäjähaastattelu.
Opiskelijoiden työmäärä koostuu osallistumisesta lähitunneille, ryhmätöiden tekemisestä ja itsenäisestä opiskelusta liittyen tehtäviin ja tenttiin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävien osuus arvosanasta 40 % ja tentin 60 %. Arviointi asteikolla 0-5. Opintojakson suorittaminen edellyttää, että kaikki tehtävät on tehty hyväksytysti.