Gerontologisen asiantuntijuuden lähtökohdat (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BQ06-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2021 - 16.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, gerontologinen asiantuntijuus
- Opettajat
- Kari Salonen
- Sini Eloranta
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Opintojakso
- TH00BQ06
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· jäsentää ja soveltaa gerontologian laaja-alaista monitieteistä tietoperustaa.
· hahmottaa vanhuuden ja vanhenemisen monimuotoisen ilmiön.
· arvioida ja hyödyntää eri lähteistä saatua vanhenemiseen ja ikääntymiseen liittyvää tietoa.
Sisältö
· Monitieteinen lähestymistapa ja vanhuudentutkimus työn perustana
· Vanhuus ja vanhenemisen monimuotoisuus yhteiskunnassa ja kulttuurissa
Aikataulu ja linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/9303869041
2.2. klo 10.30-11.30 ja 12.30-15
8.3. klo 12-15.00
11.4. klo 10-11 ja 12-15 opiskelijoiden esitykset
Kirjallinen työ, palautus 1.5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· jäsentää ja soveltaa gerontologian laaja-alaista monitieteistä tietoperustaa.
· hahmottaa vanhuuden ja vanhenemisen monimuotoisen ilmiön.
· arvioida ja hyödyntää eri lähteistä saatua vanhenemiseen ja ikääntymiseen liittyvää tietoa.
Sisältö
· Monitieteinen lähestymistapa ja vanhuudentutkimus työn perustana
· Vanhuus ja vanhenemisen monimuotoisuus yhteiskunnassa ja kulttuurissa
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät. Tarkemmat ohjeet ilmoitetaan opiskelijalle jakson ensimmäisellä kerralla.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, oppimista aktivoivat menetelmät
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ilmoitetaan jakson ensimmäisellä lähikerralla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät ilmoitetaan jakson ensimmäisellä lähikerralla.
5 op = 133t
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
seminaariesitys (hyl-hyv) ja kirjallinen tehtävä (1-5)