Siirry suoraan sisältöön

Sustainable Development and Corporate ResponsibilityLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00CD78

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The course provides the student with understanding of the key building elements in sustainable development and corporate social responsibility strategy planning and implementation.

On completion of the course, the student should be able to:
- Critically relate to the notion of sustainable development (SD) through its human, social, economic and environmental aspects
- Understand and recognize the complexity of SD in the societal and entrepreneurial context
- Define the main elements of a company’s Corporate Social Responsibility (CSR)
- Critically relate to a CSR Strategy and its impact towards direct and indirect stakeholders

Sisältö

Understanding the environment: the planet, the society, the community, the business
The pillars of sustainable development (SD): the 17 SDG’s and models for SD
Planning a SD strategy for a business
Implementing the SD strategy for a business
The Meaning and Importance of Corporate Social Responsibility (CSR)
The Role of Stakeholders in CSR
The Strategic Importance of CSR Implementation

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 14.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tuotantotalouden koulutus
Opettaja
  • Babi Lyrintzis
Ryhmät
  • LIPATMODGlobalInternationalBusiness
    MOD Global International Business
  • ExcLIPAT24
    ExcLIPAT24
  • PTUTAS22LOG
    Tuta hankinta ja logistiikka

Tavoitteet

The course provides the student with understanding of the key building elements in sustainable development and corporate social responsibility strategy planning and implementation.

On completion of the course, the student should be able to:
- Critically relate to the notion of sustainable development (SD) through its human, social, economic and environmental aspects
- Understand and recognize the complexity of SD in the societal and entrepreneurial context
- Define the main elements of a company’s Corporate Social Responsibility (CSR)
- Critically relate to a CSR Strategy and its impact towards direct and indirect stakeholders

Sisältö

Understanding the environment: the planet, the society, the community, the business
The pillars of sustainable development (SD): the 17 SDG’s and models for SD
Planning a SD strategy for a business
Implementing the SD strategy for a business
The Meaning and Importance of Corporate Social Responsibility (CSR)
The Role of Stakeholders in CSR
The Strategic Importance of CSR Implementation

Oppimateriaalit

Kaikki kurssilla käytettävä materiaali on ohjeistettu ja jaettu kurssin Itslearning-alustalla.

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn. Tehtävänannot liittyvät tutkivan esseen kirjoittamiseen sekä ryhmätyönä tehtävän liiketoimintasuunnitelman toteuttamiseen sekä projektinhallintaan. Lisäksi työelämäyhteyttä edistetään ulkopuolisten asiantuntijavierailujen kautta.

Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla on tentti. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Yksittäisten oppimistehtävien (yksilö- ja ryhmätyöt) palautusten ajankohdat mainittu Itslearningissä.

Kurssin läpäisy vaatii ryhmätehtävä osion suorittamista, läsnäolon tunneilla vähintään 50 % sekä tentin läpäisemistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä liiketoimintasuunnitelmasta sekä vastuullisuus analyysista. Oman yrityksen liiketoimintasuunnitelma esitellään muille pienryhmille.
Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla.

1 op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 5 op = 135 h.

Sisällön jaksotus

- Corporate Social Responsibility
- Sustainable Development
- Circular Economy
- Cleantech

Ajoitus:
Kurssin kesto, 2.9.2024 - 14.12.2024 (yhteensä 13 lähikertaa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssilla on käytössä numeerinen arviointi.
Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty
Arvosana muodostuu:

- Tentti (yksilösuoritus) 30% kurssin arvosanasta
- laaja ryhmätyö 1 (pitää sisällään kirjallisen osion ja esityksen) 40% kurssin arvosanasta
- Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla 20 % (Luennoille pitää osallistua vähintään 50 % jotta kurssin voi läpäistä

Hylätty (0)

Ei suoritusta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ei suoritusta.Opiskelija hallitsee tyydyttävästi yrittäjyyden ja yritystoiminnan peruskäsitteet ja ymmärtää liiketoiminnan suunnittelun periaatteen. Opiskelija pystyy tyydyttävästi tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä vain vähän aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa tyydyttävästi tunnistaa, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa tyydyttävästi hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin, toimia ryhmässä sekä ottaa tyydyttävästi huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 50-60 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hallitsee hyvin yrittäjyyden ja yritystoiminnan peruskäsitteet ja ymmärtää liiketoiminnan suunnittelun periaatteen. Opiskelija pystyy hyvin tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa hyvin kuvata ja hyödyntää muutamia aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa hyvin tunnistaa, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa hyvin hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimia ryhmässä sekä ottaa hyvin huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy hyvin rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 70-80 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee erinomaisesti yrittäjyyden ja yritystoiminnan peruskäsitteet ja ymmärtää liiketoiminnan suunnittelun periaatteen. Opiskelija pystyy erinomaisesti ja laajemmin tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa erinomaisesti nimetä ja hyödyntää useita aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa erinomaisesti kuvata, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa erinomaisesti hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimii ryhmässä aktiivisesti sekä ottaa erinomaisesti huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy erinomaisesti rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 90 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla erinomaisella tasolla.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Emmanuel Querrec
Ryhmät
  • PLIITS23BOM
    PLIITS23BOM
  • VaihtoS24Yrmy
    VaihtoS24Yrmy

Tavoitteet

The course provides the student with understanding of the key building elements in sustainable development and corporate social responsibility strategy planning and implementation.

On completion of the course, the student should be able to:
- Critically relate to the notion of sustainable development (SD) through its human, social, economic and environmental aspects
- Understand and recognize the complexity of SD in the societal and entrepreneurial context
- Define the main elements of a company’s Corporate Social Responsibility (CSR)
- Critically relate to a CSR Strategy and its impact towards direct and indirect stakeholders

Sisältö

Understanding the environment: the planet, the society, the community, the business
The pillars of sustainable development (SD): the 17 SDG’s and models for SD
Planning a SD strategy for a business
Implementing the SD strategy for a business
The Meaning and Importance of Corporate Social Responsibility (CSR)
The Role of Stakeholders in CSR
The Strategic Importance of CSR Implementation

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Emmanuel Querrec
Ryhmät
  • PBUADS23
    Degree Programme in Business Administration PBUADS23

Tavoitteet

The course provides the student with understanding of the key building elements in sustainable development and corporate social responsibility strategy planning and implementation.

On completion of the course, the student should be able to:
- Critically relate to the notion of sustainable development (SD) through its human, social, economic and environmental aspects
- Understand and recognize the complexity of SD in the societal and entrepreneurial context
- Define the main elements of a company’s Corporate Social Responsibility (CSR)
- Critically relate to a CSR Strategy and its impact towards direct and indirect stakeholders

Sisältö

Understanding the environment: the planet, the society, the community, the business
The pillars of sustainable development (SD): the 17 SDG’s and models for SD
Planning a SD strategy for a business
Implementing the SD strategy for a business
The Meaning and Importance of Corporate Social Responsibility (CSR)
The Role of Stakeholders in CSR
The Strategic Importance of CSR Implementation

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 56

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Emmanuel Querrec
Ryhmät
  • VaihtoS23Yrmy
    VaihtoS23Yrmy
  • PLIITS22BOM
    PLIITS22BOM

Tavoitteet

The course provides the student with understanding of the key building elements in sustainable development and corporate social responsibility strategy planning and implementation.

On completion of the course, the student should be able to:
- Critically relate to the notion of sustainable development (SD) through its human, social, economic and environmental aspects
- Understand and recognize the complexity of SD in the societal and entrepreneurial context
- Define the main elements of a company’s Corporate Social Responsibility (CSR)
- Critically relate to a CSR Strategy and its impact towards direct and indirect stakeholders

Sisältö

Understanding the environment: the planet, the society, the community, the business
The pillars of sustainable development (SD): the 17 SDG’s and models for SD
Planning a SD strategy for a business
Implementing the SD strategy for a business
The Meaning and Importance of Corporate Social Responsibility (CSR)
The Role of Stakeholders in CSR
The Strategic Importance of CSR Implementation

Arviointiasteikko

H-5