Siirry suoraan sisältöön

Tavoitteellinen sisältöLaajuus (5 op)

Tunnus: KU00CD79

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian

Sisältö

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 30

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Taru Lehtinen
  • Pia Oförsagd
Vastuuopettaja

Taru Lehtinen

Ryhmät
  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS20jour
    PMEDIS20 journalismi
  • PMEDIS20elok
    PMEDIS20 elokuva
  • PMEDIS19elok
    PMEDIS19 elokuva
  • PMEDIS20
    Medianomi S20
  • PMEDIS19jour
    PMEDIS19 journalismi
  • PMEDIS19
    Medianomi S19
  • PMEDIS20tupr
    PMEDIS20tupr
  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian

Sisältö

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehdään yksi ryhmätyö ja tämän lisäksi palautetaan 4 harjoitustöitä. Ohessa tehtävien deadlinet ja arviointi:
Harjoitustyö 1: Mittaussuunnitelma (hyv/hyl), DL 14.2.
Harjoitustyö 2: Hakusana-analyysi (1-5/hyl), DL 28.2.
Harjoitustyö 3: Videon optimointi (hyv/hyl), DL 17.3.
Harjoitustyö 4: Sisältöstrategian tekeminen (1-5/hyl), DL 31.3.

Sisällön jaksotus

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut. Lähitapaamiset keskiviikkoisin klo 9-12 ajankohtina: 1.2., 8.2., 15.2., 1.3. ja 8.3. Lisäksi vapaaehtoiset Zoom-sparraukset tehtäviin Itsistä löytyvän kalanterin mukaisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja palauttanut kurssityön, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä tavoitteellisen sisällön suunnittelussa. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 31.03.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 10.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS18masu
    PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS17masu
    PMEDIS17 mainonnan suunnittelu
  • PMEDIS18jour
    PMEDIS18 journalismi
  • PMEDIS19jour
    PMEDIS19 journalismi
  • PMEDIS17jour
    PMEDIS17 journalismi
  • PMEDIS19
    Medianomi S19
  • PMEDIS18
    Medianomi S18

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda sisällölle tavoitteet ja niiden seurannan
- käyttää verkkosivun kävijäseurantatyökaluja tavoitteiden seurantaan
- ymmärtää, miten eri digitaaliset kanavat toimivat
- analysoida ihmisten hakukonekäyttäymistä.
- optimoida sisältöä hakukoneisiin, YouTubeen, Instagramiin ja TikTokkiin
- sisäistää sisältömarkkinoinnin REAN-mallin
- luoda tavoitteellisen sisältöstrategian

Sisältö

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (hakukoneet, YouTube, Instagram ja TikTok). Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Sisällön jaksotus

Opintojakson aikana käsitellään kävijäpolun eri vaiheita, sisällön tavoitteiden määrittämistä ja tulosten mittaamista. Lisäksi opitaan luomaan tavoitteellista sisältöä eri kanaviin (Google, YouTube ja Instagram). Sisällöntuotannon tavoitteena on saada enemmän lukijoita, katselijoita sekä seuraajia. Tutuksi tulevat algoritmit, hakusana-analyysi ja verkkokäyttäytymisdataa keräävät maksuttomat työkalut.

Opintojakson lähitapaamiset ovat 9.2., 16.2., 2.3., ja 10.3. klo 9.15-13.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja palauttanut kurssityön, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä tavoitteellisen sisällön suunnittelussa. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.