Skip to main content

Finnish Language and CommunicationLaajuus (3 cr)

Code: 1000BH89

Credits

3 op

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Enrollment

27.05.2024 - 02.09.2024

Timing

02.09.2024 - 29.11.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

80 - 100

Degree programmes
  • Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
  • Anne Antero
  • COS Opettaja
Groups
  • PKONTS24
  • PKONTS24A
    PKONTS24A
  • PKONTS24B
    PKONTS24B

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Materials

Oppimateriaalina ovat kurssin kirjallinen materiaali, videoluennot, lehtiartikkelit, raporttipohjan käyttöohjeet sekä opiskelijoiden itse valitsema lähdekirjallisuus, tuntimateriaalit ja opiskelijoiden tekeillä olevat ja valmiit oppimistehtävät. Opintojaksolla hyödynnetään lisäksi Turun amk:n kirjaston tiedonhakijan opasta.

Teaching methods

Tutkiva oppiminen, tekemällä oppiminen, uuden sisällön yhdistäminen jo opittuun tietoon, dialogi, prosessikirjoittaminen, ryhmätyöskentely, itse- ja vertaisarviointi, reflektointi, lukeminen ja luetun vieminen käytäntöön.
Osa tehtävistä on mahdollista tehdä vain lähitunneilla.

Exam schedules

Kurssilla on Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -ryhmätentti. Tenttiin valmistaudutaan työtilassa olevan materiaalin avulla. Tentti on osa tehtäväkokonaisuutta, ja sitä ei voi uusia. Tentissä ei ole hyväksymisen alarajaa, vaan tentistä saadut pisteet kerryttävät kokonaispistemäärää.

International connections

Opintojakson aikana kiinnitetään erityistä huomiota vastuullisten viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen ja vahvistamiseen ja oikein toimimisen työkulttuuriin. Opintojaksolla käytetään digitaalista opiskelumateriaalia ja sähköistä oppimisympäristöä videoiden ja tekstien palauttamiseen sekä materiaalin jakamiseen. Lähitunneilla tarvitaan tietokonetta.

Ilmoittautuminen kurssille tarkoittaa sitoutumista kurssin aikatauluihin, kurssin pelisääntöjen noudattamista ja aktiivista ja vastuullista työskentelyä pienryhmän kanssa. Varmistathan, että kurssille osallistuminen on realistista, koska kurssilla ei ole mahdollisuutta yksilöllisiin aikatauluihin. Työt tehdään määräaikoina, niin kuin työelämässä. Jos et ole ehtinyt palauttaa tehtäviäsi kurssin kuluessa, suorituksesi hylätään ja voit osallistua seuraavaan toteutukseen. Seuraavaan toteutukseen tulee ilmoittautua ilmoittautumisaikana. Varaa aikaa toteutukseen tarvittava työaika.

Completion alternatives

Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.

Student workload

Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia, joka koostuu lähitunneista, tuntitehtävistä, ennakkotehtävistä, itsenäisestä työskentelystä ja pienryhmässä työskentelystä.

Content scheduling

The course is a professional communication course (not a grammar course) and is intended for students whose native language is Finnish or otherwise have C2-level language proficiency. The course is not an S2 course. It is aimed at engineering students.

Opintojakso on ammatillisen viestinnän kurssi (ei kielioppikurssi), ja se on tarkoitettu äidinkieleltään suomenkielisille tai muuten C2-kielitaitotason omaaville opiskelijoille. Kurssi ei ole S2-kurssi. Jakso on suunnattu vain konetekniikan insinööriopiskelijoille.

Kurssi järjestetään syyslukukaudella 2024. Osallistuminen kurssin aloitustunnille on välttämätöntä kurssipaikan säilyttämiseksi. Kurssi toteutetaan lähiopetuksena, ja tunnit ovat A- ja B-ryhmille erikseen. Lähitunneille osallistuminen on välttämätöntä oppimisen, tiedonkulun ja ryhmätyöskentelyn onnistumisen kannalta. Ensimmäisellä tunnilla muodostetaan kurssin ryhmät ja aloitetaan ryhmätyöskentely. Ryhmätyöskentelyn avulla voidaan jakaa tietoa, taitoa ja kokemuksia, mikä lisää resurssien kestävää käyttöä. Opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle poistetaan aloitustunnin jälkeen, jos opiskelija ei ole osallistunut aloitustunnille tai ei ole muutakaan näyttöä aikomuksesta suorittaa opintojakso.
Ohje: Opiskelijan ei tule luovuttaa opettajalle mitään henkilökohtaisia tai arkaluontoisia tietoja (esim. terveystiedot) kurssin yhteydessä.

Opintojaksolla harjoitellaan asiatyylisen ja saavutettavuusvaatimusten mukaisen tekstin tuottamista, lähdemerkintätekniikkaa, yhteiskirjoittamista, kielenhuollon apuvälineiden käyttöä, vuorovaikutustaitoja, keskustelutaitoja ja esiintymistaitoja.

Further information

Kurssilla viestitään oppitunneilla ja ITSissä. Kurssia koskevaan viestintään ei käytetä sähköpostia. Hyvän viestintätavan mukaisesti jokaisen vastuulla on, että kurssia koskevat tiedot (ja kysymykset ja vastaukset) ovat kaikille osallistujille nähtävillä samaan aikaan.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Kurssin tehtävät ovat
1. Dialogitentti (opettajan arviointi, vertaisarviointi)
2. Raportti (opettajan arviointi, ryhmän itsearviointi)
3. Suullinen esitys (itse- ja vertaisarviointi)
4. Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti (monivalintatentin automaattinen arviointi).

Yksittäisten tehtävien tekemättä jättäminen ei estä kurssin hyväksymistä, jos vähimmäispistemäärä täyttyy. Tehtävien puuttuminen vaikuttaa kuitenkin merkittävästi arvosanaan. Kiitettävä arvosana edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä.

Tehtävistä kertynyt pistemäärä oikeuttaa arvosanaan seuraavasti:
100-90 pistettä, arvosana 5 (edellyttää vähintään 80 %:n läsnäoloa tunneilla ja kaikkien tehtävien määräaikojen noudattamista)
89-80 pistettä, arvosana 4
79-70 pistettä, arvosana 3
69-60 pistettä, arvosana 2
59-50 pistettä, arvosana 1
49 pistettä tai vähemmän, arvosana 0 (hylätty).

Arvosana muodostuu harjoitustehtävien, osallistumisaktiivisuuden, opettajan arvioinnin, itsearvioinnin ja vertaispalautteen perusteella. Tehtäväkohtaiset arviointitaulukot ovat osa tehtäväkuvausta ja saatavilla ITSin työtilassa. Tehtävien palautusajat ovat ehdottomia, myöhästyneitä tehtäviä ei oteta vastaan.

Jos suorituksesi valmistuu kurssin päättymisen jälkeen (esimerkiksi täydentämällä kurssia seuraavalla kurssilla), arvosanasi voi olla enintään tyydyttävä T2. Hyvä ja kiitettävä suoritus edellyttävät aikataulun mukaista työsuoritusta.

Opettaja merkitsee opintojakson arvioinnin viimeistään 3 viikkoa kurssin päättymispäivän jälkeen (Kolmeen viikkoon ei lasketa työvapaita).

Assessment criteria, fail (0)

Hyväksymisehdot eivät täyty, jos opiskelija on osallistunut lähitunneille tai ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei lainkaan tai tehtäviä ei ole tehty tehtäväkuvausten mukaisesti.
Tehtävien yhteispistemäärä on 49 pistettä tai vähemmän.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti tai pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt tehtävissä ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista materiaalia vain vähän ja yksipuolisesti ja tehtävissä on puutteita. Opiskelija on osallistunut tunti- ja ryhmätyöskentelyyn jonkin verran tai vain satunnaisesti.
Arvosana 1, kun tehtävien yhteispistemäärä on 50-59.
Arvosana 2, kun tehtävien yhteispistemäärä on 60-69.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Tehtävissä on osoitettu omaa oivallusta. Opiskelija on osallistunut tuntityöskentelyyn ja ryhmän työskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut hyviä vuorovaikutustaitoja toisten opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan.
Arvoana 3, kun tehtävien yhteispistemäärä on 70-79.
Arvosana 4, kun tehtävien yhteispistemäärä on 80-89.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti, saavuttanut oppimistavoitteet kiitettävästi ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän ja vuorovaikutuksen teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja edistänyt ryhmän työskentelyä, osallistunut tuntityöskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut erinomaisia vuorovaikutustaitoja toisten opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan.
Arvosana 5, kun tehtävien yhteispistemäärä on 90-100.

Enrollment

27.05.2024 - 29.08.2024

Timing

29.08.2024 - 24.10.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

50 - 60

Degree programmes
  • Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
  • Anne Antero
  • COS Opettaja
Groups
  • MKONTS24

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Materials

Oppimateriaalina ovat kurssin kirjallinen materiaali, videoluennot, lehtiartikkelit, raporttipohjan käyttöohjeet sekä opiskelijoiden itse valitsema lähdekirjallisuus, tuntimateriaalit ja opiskelijoiden tekeillä olevat ja valmiit oppimistehtävät. Opintojaksolla hyödynnetään lisäksi Turun amk:n kirjaston tiedonhakijan opasta.

Teaching methods

Tutkiva oppiminen, tekemällä oppiminen, uuden sisällön yhdistäminen jo opittuun tietoon, dialogi, prosessikirjoittaminen, ryhmätyöskentely, itse- ja vertaisarviointi, reflektointi, lukeminen ja luetun vieminen käytäntöön.
Osa tehtävistä on mahdollista tehdä vain lähitunneilla.

Exam schedules

Kurssilla on Dialogitentti ja oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti. Dialogitentti on kaksiosainen, ja suullinen osuus toteutetaan etätunnilla. Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti on tehtävissä itsenäisesti koko kurssin ajan, ja siihen valmistaudutaan työtilassa olevan materiaalin avulla. Tentti on osa tehtäväkokonaisuutta, ja sitä ei voi uusia. Tentissä ei ole hyväksymisen alarajaa, vaan tentistä saadut pisteet kerryttävät kokonaispistemäärää.

International connections

Opintojakson aikana kiinnitetään erityistä huomiota vastuullisten viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen ja vahvistamiseen ja oikein toimimisen työkulttuuriin. Opintojaksolla käytetään digitaalista opiskelumateriaalia ja sähköistä oppimisympäristöä videoiden ja tekstien palauttamiseen sekä materiaalin jakamiseen. Lähitunneilla tarvitaan tietokonetta.

Ilmoittautuminen kurssille tarkoittaa sitoutumista kurssin aikatauluihin, kurssin pelisääntöjen noudattamista ja aktiivista ja vastuullista työskentelyä pienryhmän kanssa. Varmistathan, että kurssille osallistuminen on realistista, koska kurssilla ei ole mahdollisuutta yksilöllisiin aikatauluihin. Työt tehdään määräaikoina, niin kuin työelämässä. Jos et ole ehtinyt palauttaa tehtäviäsi kurssin kuluessa, suorituksesi hylätään ja voit osallistua seuraavaan toteutukseen. Seuraavaan toteutukseen tulee ilmoittautua ilmoittautumisaikana. Varaa aikaa toteutukseen tarvittava työaika.

Completion alternatives

Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.

Student workload

Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia, joka koostuu lähitunneista, tuntitehtävistä, ennakkotehtävistä, itsenäisestä työskentelystä ja pienryhmässä työskentelystä

Content scheduling

The course is a professional communication course (not a grammar course) and is intended for students whose native language is Finnish or otherwise have C2-level language proficiency. The course is not an S2 course. It is aimed at engineering students.

Opintojakso on ammatillisen viestinnän kurssi (ei kielioppikurssi), ja se on tarkoitettu äidinkieleltään suomenkielisille tai muuten C2-kielitaitotason omaaville opiskelijoille. Kurssi ei ole S2-kurssi. Jakso on suunnattu vain konetekniikan monimuodon insinööriopiskelijoille.

Kurssi järjestetään syyslukukaudella 2024. Osallistuminen kurssin aloitustunnille on välttämätöntä kurssipaikan säilyttämiseksi. Kurssi toteutetaan lähiopetuksen ja etäopetuksen yhdistelmänä. Lähitunneille osallistuminen on välttämätöntä oppimisen, tiedonkulun ja ryhmätyöskentelyn onnistumisen kannalta. Ensimmäisellä tunnilla muodostetaan kurssin ryhmät ja aloitetaan ryhmätyöskentely. Ryhmätyöskentelyn avulla voidaan jakaa tietoa, taitoa ja kokemuksia, mikä lisää resurssien kestävää käyttöä. Opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle poistetaan aloitustunnin jälkeen, jos opiskelija ei ole osallistunut aloitustunnille tai ei ole muutakaan näyttöä aikomuksesta suorittaa opintojakso.
Ohje: Opiskelijan ei tule luovuttaa opettajalle mitään henkilökohtaisia tai arkaluontoisia tietoja (esim. terveystiedot) kurssin yhteydessä.

Further information

Kurssilla viestitään oppitunneilla ja ITSissä. Kurssia koskevaan viestintään ei käytetä sähköpostia. Hyvän viestintätavan mukaisesti jokaisen vastuulla on, että kurssia koskevat tiedot (ja kysymykset ja vastaukset) ovat kaikille osallistujille nähtävillä samaan aikaan.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Kurssin tehtävät ovat
1. Dialogitentti (opettajan arviointi, vertaisarviointi)
2. Raportti (opettajan arviointi, ryhmän itsearviointi)
3. Suullinen esitys (itse- ja vertaisarviointi)
4. Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti (monivalintatentin automaattinen arviointi).

Yksittäisten tehtävien tekemättä jättäminen ei estä kurssin hyväksymistä, jos vähimmäispistemäärä täyttyy. Tehtävien puuttuminen vaikuttaa kuitenkin merkittävästi arvosanaan. Kiitettävä arvosana edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä.

Tehtävistä kertynyt pistemäärä oikeuttaa arvosanaan seuraavasti:
100-90 pistettä, arvosana 5 (edellyttää vähintään 80 %:n läsnäoloa tunneilla ja kaikkien tehtävien määräaikojen noudattamista)
89-80 pistettä, arvosana 4
79-70 pistettä, arvosana 3
69-60 pistettä, arvosana 2
59-50 pistettä, arvosana 1
49 pistettä tai vähemmän, arvosana 0 (hylätty).

Arvosana muodostuu harjoitustehtävien, osallistumisaktiivisuuden, opettajan arvioinnin, itsearvioinnin ja vertaispalautteen perusteella. Tehtäväkohtaiset arviointitaulukot ovat osa tehtäväkuvausta ja saatavilla ITSin työtilassa. Tehtävien palautusajat ovat ehdottomia, myöhästyneitä tehtäviä ei oteta vastaan.

Jos suorituksesi valmistuu kurssin päättymisen jälkeen (esimerkiksi täydentämällä kurssia seuraavalla kurssilla), arvosanasi voi olla enintään tyydyttävä T2. Hyvä ja kiitettävä suoritus edellyttävät aikataulun mukaista työsuoritusta.

Opettaja merkitsee opintojakson arvioinnin viimeistään 3 viikkoa kurssin päättymispäivän jälkeen (Kolmeen viikkoon ei lasketa työvapaita).

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä määräajassa tai hyväksymisehdot eivät täyty esimerkiksi tehtävän puuttumisen vuoksi. Opiskelija ei ole osallistunut tuntityöskentelyyn tai ryhmän työskentelyyn lainkaan tai vain hyvin vähän. Pistemäärä on 49 pistettä tai vähemmän.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti tai pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt tehtävissä ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista materiaalia vain vähän ja yksipuolisesti ja tehtävissä on puutteita. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn jonkin verran. Opiskelija on osallistunut opintojakson tuntityöskentelyyn satunnaisesti.
Arvosana 1, kun pistemäärä on 50–59.
Arvosana 2, kun pistemäärä on 60–69.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti ja niissä on omaa oivallusta. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti ja ollut läsnä lähiopetuksessa vähintään 80 % tunneista.
Opiskelija on osallistunut kurssin tuntityöskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut kurssilla hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan.
Arvosana 3, kun pistemäärä on 70–79.
Arvosana 4, kun pistemäärä on 80–89.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti, saavuttanut oppimistavoitteet kiitettävästi ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin ja lähteisiin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Opiskelija on osallistunut kurssin tuntityöskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut kurssilla erinomaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan. Kaikki kurssin tehtävät on tehty ja palautettu määräaikoina. Opiskelija on ollut läsnä lähiopetuksessa vähintään 80 % tunneista.

Pistemäärä on 90–100.

Enrollment

01.12.2023 - 11.01.2024

Timing

11.01.2024 - 15.04.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

85 - 95

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Anne Antero
Groups
  • PEYTES23A
  • PEYTES23B

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Content scheduling

The course is a professional communication course (not a grammar course) and is intended for students whose native language is Finnish or otherwise have C2-level language proficiency. The course is not an S2 course. It is aimed at engineering students.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.12.2022 - 08.01.2023

Timing

12.01.2023 - 13.04.2023

Number of ECTS credits allocated

3 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

67 % Contact teaching, 33 % Distance learning

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

90 - 110

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Anne Antero
Groups
  • PEYTES22A
    PEYTES22A
  • PEYTES22B
    PEYTES22B

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.12.2021 - 07.01.2022

Timing

20.01.2022 - 29.04.2022

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

75 - 100

Degree programmes
  • Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Teachers
  • Anne Antero
Scheduling groups
  • Pienryhmä 1 (Size: 3. Open UAS: 3.)
Groups
  • PEYTES21B
    PEYTES21B
  • PEYTES21A
    PEYTES21A
Small groups
  • Pienryhmä 1

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Normal021falsefalsefalseFIX-NONEX-NONE

Evaluation scale

H-5