Siirry suoraan sisältöön

Toimintaterapian soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu 1Laajuus (4 op)

Tunnus: TH00CL84

Laajuus

4 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.

Sisältö

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Esitietovaatimukset

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 04.11.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

13 - 24

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Johanna Säteri
  • Heli Arokki
Ryhmät
  • PTOIMS23
    Toimintaterapeutti (AMK), S23

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.

Sisältö

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 108t opiskelijan työtä

2op 54t Heli
info 1h osana lapsen ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen infoa
7hx2 päiväkodissa
5h teorialähiopetus
4h itsenäinen työskentely teorian parissa
27h leikinarvioinnin ja VMI-testin raportointi
3h purku


2op 54t Mielenterveys /
2 t info
6t käytännön harjoittelu koululla + 32 t itsenäinen harjoittelu ja mittareiden kokeilu asiakkaan kanssa
4 t harjoittelun purku
10 t kirjallinen raportti

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:
Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Sisällön jaksotus

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu


Heli Arokki Leikin arviointi: Kuvitteellisen Leikin ilo
Leikin arviointi teoria, lähiopetus 4h
Arviointimenetelmä: VMI, teoria 1h
Käytännön toteutus itsenäisesti: Leikin arviointi itse hankkimalle asiakkaalle sekä VMI-testi 14h
Purku leikin arvioinnille 3h
VMI-testi kirjallinen palaute


Mielenterveys
1.10.2024 2h Opintojakson info
vk 40- Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti ja toteutus asiakkaan kanssa
- Mittarien lainaus ja käyttö vain koululla. Mittarit sijaitsevat ICT B2050 -tilassa, jossa niitä saa käyttää. Luokan saa auki opettajien tai infon avulla.

14.10.2024 6t: 4h VQ-mittarin käytön harjoittelu koululla (simulaatio) (Johanna)

28.10.2024 4t: Näyttöpäivä / harjoittelun purku (mt)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty-hylätty: Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti annettuun määräaikaan mennessä. Katso tarkemmat kriteerit seuraavasta kohdasta.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa tai palauttanut vaadittuja tehtäviä opintojakson ajoituksen aikana.

Esitietovaatimukset

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä

Ilmoittautumisaika

09.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 23.04.2024

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Johanna Säteri
  • Heli Arokki
Ryhmät
  • MTOIMK23
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• suunnitella, toteuttaa ja raportoida sovittuihin soveltamisalueisiin sisältyviä käytännön harjoituksia.

Sisältö

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua ja käytännön harjoittelua.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu tapahtuu tekemällä oppimisen periaattein.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 tuntia opiskelijan työtä vastaa 1 op = 108t opiskelijan työtä

2op 54t Mielenterveys / Irina:
2 t info
6t käytännön harjoittelu koululla + 30 t itsenäinen harjoittelu ja mittareiden kokeilu asiakkaan kanssa
6 t harjoittelun purku
10 t kirjallinen raportti


2op 54t Heli
info 1h osana lapsen ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen infoa
7hx2 päiväkodissa
5h teorialähiopetus
4h itsenäinen työskentely teorian parissa
27h leikinarvioinnin ja VMI-testin raportointi
3h purku osana lapsen ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen opintojaksoa

Sisällön jaksotus

Soveltamisalueen mukainen käytännön harjoittelu

Mielenterveys
7.2.2024 klo 14.15-15.45 Opintojakson info
vk 6-14 Mittareiden käytännön harjoittelu itsenäisesti ja toteutus asiakkaan kanssa
- Mittarien lainaus ja käyttö vain koululla. Mittarit sijaitsevat ICT B2050 -tilassa, jossa niitä saa käyttää. Luokan saa auki opettajien tai infon avulla.

7.3.2024 6t: 4h VQ-mittarin käytön harjoittelu koululla (simulaatio), 2h kv opettaja Jeroen Vos opetusta: using OT models and assessment in mental health

9.4.2024 6t Harjoittelun purku

Heli Arokki Leikin arviointi: Kuvitteellisen Leikin ilo
Leikin arviointi teoria, lähiopetus 4h
Arviointimenetelmä: VMI, käytännönharjoitus
Käytännön toteutus: Leikin arviointi itse hankkimalle asiakkaalle sekä myöhemmin kurssilla VMI-testi
Purku leikin arvioinnille 8.2 (lasten ja kouluikäisen toiminnallisuuden tukeminen)
VMI-testi kirjallinen palaute

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu toimintaterapian arviointikehikkoon. Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti opintojakson ajanjakson puitteissa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa tai palauttanut vaadittuja tehtäviä opintojakson ajoituksen aikana.

Esitietovaatimukset

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena
Toiminnan terapeuttinen käyttö
Opintojaksot:
Lasten neurologia, Psykiatria
Lasten ja kouluikäisten toiminnallisuuden tukeminen
Mielenterveyden ja toiminnallisuuden tukeminen

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden arviointi käytännössä
Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä